معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده :

تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان با هدف دسترسی عادلانه این قشر به خدمات اجتماعی در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،   معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در دیدار با آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان با مدنظر قرار دادن دسترسی عادلانه این قشر به خدمات اجتماعی در حال تدوین است.

وی، با بیان اینکه موضوع رعایت عدالت زنان و مردان در توزیع خدمات اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری در قوانینی که مرتبط با زنان است بازنگری هایی صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت : برای مقابله با آسیب های اجتماعی میزان تاب آوری زنان در مقابل آسیب ها را مورد سنجش قرار دادیم تا آسیب های اجتماعی را به حداقل رسانیم.

معصومه ابتکار بر حمایت از کارآفرینان زن تاکید کرد و افزود: با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان دختر در گیلان با مسئله بیکاری آنها روبرو هستیم که برای مقابله با این مشکل، دوره های آموزشی برای اشتغال خانگی را مدنظر داریم.

همچنین آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در این دیدار که استاندار گیلان هم حضور داشت بر بازاریابی درست برای اشتغال زنان با توجه به روحیات و ویژگی های زنانه تأکید کرد و گفت : نباید برنامه ریزی ها درخصوص زنان به نحوی باشد که آنها را مرد واره جلوه داد.

وی افزود : اگرچه درحال حاضر زن در جامعه ایران در اوج عزت قرار دارد اما با آرمان هایی که اسلام در خصوص زنان ترسیم کرده فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ، در ادامه به استفاده از اندیشه های اساتید حوزه و دانشگاه برای ترسیم افق های درست برای زنان و تصریح کرد : اکنون نگرش در خصوص زنان با چند دهه گذشته متفاوت است و باید براساس نگرش های نو برنامه های جدیدی برای داشتن جامعه ای اسلامی و موفق تدوین کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

سند ارتقاء وضعیت زنان با هدف دسترسی عادلانه این قشر به خدمات اجتماعی در حال تدوین است

 

برچسب ها: هیئت دولت ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.