اسدی در موافقت با کلیات بودجه ۹۸:

بهبود نظام بودجه‌نویسی از ویژگی‌های مثبت بودجه سال ۹۸ است

نماینده شهربابک بهبود نظام بودجه‌نویسی و شفافیت در بودجه‌نویسی را از ویژگی‌های مثبت بودجه سال ۹۸ دانست.

علی اسدی نماینده شهربابکبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اسدی نماینده شهربابک در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۷ بهمن) مجلس و در موافقت با کلیات بودجه ۹۸، با تسلیت به مناسبت شهادت عده‌ای از سپاهیان در حادثه تروریستی خاش اظهار کرد: اگر انتقاداتی به لایحه بودجه سال ۹۸ از نظر برخی از کارشناسان اقتصادی و صاحب نظران وارد است، اما آنچه که حائز اهمیت است رسالت بودجه در سال ۹۸ ایفای نقش موثر برای حفظ و ثبات اقتصادی، مقابله فعالانه با تحریم‌ها، مهار تورم، حمایت از تولید و اشتغال و کاهش فقر است.

نماینده شهربابک بهبود نظام بودجه‌نویسی و شفافیت در بودجه‌نویسی را از ویژگی‌های مثبت بودجه سال ۹۸ دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است تلاش دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تطبیق آن با نیاز‌های جدید و اولویت‌های جامعه است.

اسدی‌کرم تصریح کرد: بودجه سال ۹۸ تمام امور اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما باید بر مبنای درآمد‌های واقعی عملکرد‌ها را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم شهر بابک افزود: باید واقع گرا و عملگرا بود چرا که اگر بخواهیم پیش بینی درآمد‌ها را غیرواقعی جلوه دهیم مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: ما هنوز به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دست نیافته‌ایم و برای تحقق این امر به کارشناسان اهل فن نیاز داریم تا عدالت بودجه‌ای در کشور محقق شود.

اسدی‌کرم اظهار کرد: با توجه به اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا ایران را از طریق جلوگیری از فروش نفت زمین بزند باید تلاش کنیم تا از این مرحله به درستی عبور کنیم و این امر تنها با همدلی و وحدت مردم امکان پذیر خواهد بود.

نماینده مردم شهر بابک گفت: با توجه به اینکه پیچیدگی‌های تحریم‌های جدید نسبت به تحریم‌های قبل‌تر بیشتر است باید واقع گرایانه عمل کرده و از زیر سوال بردن یکدیگر پرهیز کنیم و به نحوی عمل کنیم که بتوانیم از منابع موجود به بهترین نحو ممکن استفده کنیم.

وی افزود: با توجه به تلاش وزارت نفت در تولید بنزین باید این را هم در نظر گرفت که روند مصرف این محصول بسیار افسارگسیخته بوده و لازم است تا در تولید خودرو و مصرف سوخت مدیریت‌های لازم اعمال شود.

اسدی‌کرم ادامه داد: حمایت از معیشت عمومی، عدالت اجتماعی، تأمین کالا‌های اساسی، پرداخت یارانه نقدی و حقوق بازنشستگان، همسان سازی حقوق بازنشستگان از نقاط قابل دفاعی است که در بودجه ۹۸ دیده می‌شود اگرچه باید تورم را نیز در نظر گرفت تا مشکلی برای مردم و بازنشستگان ایجاد نشود.

نماینده مردم شهربابک تصریح کرد: هدفمند کردن توزیع یارانه‌ها از طریق حذف یارانه دهک‌های بالا می‌تواند نکات مثبتی در بودجه سال ۹۸ باشد؛ همچنین ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار کم درآمد و افزایش وام ازدواج نیز از دیگر نکات مثبت لایحه بودجه سال آینده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار