آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مجمع:

در تصویب پالرمو باید به عزت و مصلحت کشور توجه شود/ نباید ارزش‌های انقلاب را فراموش کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بررسی پالرمو باید به موضوع عزت مردم و عزت کشور توجه داشته باشیم.

مجمع تشخیص مصحلت نظام صبح امروز شنبه بیست و هفتم بهمن ماه با حضور اعضا و به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد.به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای جلسه صبح امروز (شنبه ۲۷ بهمن) مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تلاش مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم و رعایت مصالح و عزت کشور، تاکید کرد.

وی با تجلیل از حضور حماسی مردم در راهپیمایی و جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: ما مطمئن هستیم این همت و عزم و حرکت الهی، حتما مورد عنایات خاص حق تعالی بوده و خواهد بود، این راهپیمایی با شکوه خنثی کننده توطئه‌های آمریکا و اذنابش در منطقه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها بود که این‌ها با میلیون‌ها دلار، تلاش کرده بودند همه‌ رسانه‌هایی که در اختیار دارند را بسیج کنند برای اینکه یاس و ناامیدی را به مردم تزریق کنند، با حرکت عظیم مردم این تلاش‌های فریب کارانه و موذیانه، خنثی شد.

وی ادامه داد: این لطف عظیم الهی است که شکرگزار آن باشیم و از طرف دیگر باید توجه داشته باشیم آمریکا و اذنابش در دشمنی با جمهوری اسلامی و این ملت عظیم همواره در کمین اند، بنابراین باید هوشیاری بیشتر داشته باشیم و حرکات دشمن را رصد و توطئه‌ها را با درایت و تدبیر خنثی کنیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی، تلاش برای حل مشکلات مردم را وظیفه مسئولان در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: مطلبی که بر ما مسئولین فرض است این است که این ملت شایسته هر نوع تلاشی است، مسئولینی که حالا نوبت خدمت آنهاست که با کار جهادی و تلاش، با حضور در صحنه، به فکر حل مشکلات این ملت باشند. این بصیرت عظیمی است که ملت ما حتی در روستا‌ها توانسته اند بین کم کاری برخی از مدیران و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تفکیک قائل شوند.

وی ادامه داد: اگر این تفکیک نبود، در این اجتماعات عظیم، حضور پیدا نمی‌کردند. این بصیرت مردم که در این سطوح تجلی می‌کند، واقعا باید مورد قدردانی باشد. مسئولین باید به برطرف کردن مشکلات مردم از قبیل: مشکلات معیشتی، اشتغال و دیگر مسائل توجه کنند و ان شاالله امیدوارم این مسائل حل شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نکته دوم، تسلیت و تعزیت است به مناسبت شهادت جمعی از پاسداران عزیز وطنمان، که در حفظ امنیت مرزها، به شهادت رسیده اند. مقامات این عزیزان عالی است و رزق الهی نصیب آن‌ها هست. از خداوند می‌خواهیم مقامشان را عالی‌تر بگرداند. به بازماندگان آن‌ها صبر عنایت کند و مجروحان این حادثه هر چه زودتر بهبودی پیدا کنند.

وی ادامه داد: از مسئولین و مقامات نظامی و انتظامی و امنیتی کشور می‌خواهیم که پاسخ دندان شکنی به تروریست‌های جنایتکار بدهند، جنایت کارانی که مورد حمایت سازمان‌های امنیتی کشور‌های منطقه و برخی کشور‌های فرامنطقه‌ای هستند. این را همه‌ ما می‌دانیم و متاسفانه برخی کشور‌های منطقه که این اعمال موذیانه را انجام می‌دهند، از شکست‌هایی که داشته اند پند هم نمی‌گیرند و البته مطمئنیم که پاسخ دندانشکنی دریافت خواهند کرد. در هر حال جمهوری اسلامی، هیچگاه مسیرش را با این کار‌های سخیف تغییر نخواهد داد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه افزود: نکته سوم، پیام مهم مقام معظم رهبری است که به مناسبت چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی، منتشر شد. این پیام واقعا پیام خاصی بود که انسان از متن این پیام احساس می‌کند که از متن صمیم وجود رهبری تراوش کرده و ایشان در کسوت پیر راه رفته‌ای که تمام این مسیر و پیچ و خم‌ها را طی کرده، مشکلات را دیده و تحلیل‌های روشن دارد و برای آینده مردم کشور خویش ترسیم روشنی می‌کند، با مردم سخن می‌گوید، مخصوصا مخصوصا جوانان و استعداد آن‌ها و توان داخلی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که این پیام در مجامع مختلف، مورد بررسی قرار بگیرد، تحلیل شود و خصوصا برای نسل جوان، تبیین شود اگر چه الحمدالله نسل انقلاب ما، فهیم هستند و خودشان به خوبی تحلیل می‌کنند و پیام را دریافت می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نکته آخری که عرض می‌کنم مربوط به بحث لایحه پالرمو است. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در عین حال که باید مصالح کشور را رعایت کنیم، به نکاتی که از هر دو طرف مطرح می‌شود توجه بکنیم. باید به موضوع عزت مردم و عزت کشور هم توجه داشته باشیم. انسان احساس می‌کند که اروپایی‌ها با وجود این تعویق و تعلیقی که در انجام کارهایشان تا الان داشته اند در جریان اینستکس، نشان دادند چیزی که طلب می‌کنند فراتر از این حرف‌هاست.

وی ادامه داد: ما باید به این مطلب توجه داشته باشیم که در تایید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعا آن چیزی است که اروپایی‌ها از ما خواسته‌اند یا امر فراتری همچون FATF را از ما توقع دارند؟ و جمهوری اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت، مجلس و نهاد‌های دیگر آیا واقعا مصلحت است که با این طلب‌های قلدرمابانه کشور‌های غربی همراهی کنند؟ راهپیمایی عظیم مردم نشان داد که مردم برای عزت خودشان بسیار ارزش قائل هستند. ما نباید ارزش‌های انقلاب را فراموش کنیم.

براساس این گزارش در این جلسه ادامه بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته مالی موسوم به پالرمو اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در دستور قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید در نشست امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حضور داشتند و اظهار نظر‌های مبسوط تعدادی از اعضاء مطرح گردید و با توجه به پایان وقت جلسه و ضرورت بحث و بررسی بیشتر در اطراف موضوع، ادامه مباحث به جلسه آتی مجمع موکول شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبریان
۰۰:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
قیمت خودرو را نگان کنید
قیمت گرانی گوشت و مرغ و همه چیز را نگاه کنید
یکی این وزیرهارو استیضاح و عزل نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۰:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
اقای لاریجانی دیگه نمیشه با صحبت کردن کار انجام داد ملت پای انقلاب و رهبری هستن ولی نیاز به شجاعت نسبت این خائن ها هستن که مردم به عینه ببینن کاش میتونستی جدی با خائن ها برخورد کنی تا مردم ببینن و بیشتر دلگرم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
گرونی کمر ما رو شکست اونایی که میگن تصویب نشه دارایا شونو بزار ن وسط عین ما مستضعفان زندگی کند تا بگم مسکن امشب رفتم یه سرنگ خالی خریدم ۲۰۰۰تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
امیدوارم که گردانندگان ظرفیتهای کشوررا کاملا سنجیده وبراساس سیاست درست تصمیم بگیرند وخدای ناکرده مثل برخی موارد گذشته به نقطه بدون بازگشت واجبار نرسیم و بعد هم سالها مجبور به تشریح و توضیح ان باشیم کشورداری اونهم دراین شرایط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
عزیزان طعم گوشت یادم رفته ی هفتس عدس پلو بدون چرخ کرده استانبولی بدون چرخ کرده میخوریم.
عزت در هر دو صورت از بین میره چ با تصویب چ بدون تصویب.
در ضمن ۷ ساله بدون بیمه با حقوق ۳۰۰ تومن میرم سر کار.دردم زیاده نگم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
انشاالله تصمیم انقلابی و عزتمندانه گرفته شود تا در آینده مورد بازخواست آینده گان قرار نگیرند و خون 230 هزار شهید در این معاهدات استعماری لحاظ شود
Iran (Islamic Republic of)
هادى
۲۲:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اگر اين حاجى به عزت و مصلحت كشور فكر ميكنند بايد بگويند كه اين لوايح تصويب نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
درها و دروازه های این کشور را ببندید و به خود متکی باشیم ،
اگر هم نمیتوانید اقتصاد را به نظامیان بدهید که واقعا مردانه جنگیدند و آباد کردند و ساختند آنچنان که جهانیان را به حیرت وا داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مسئوولین چقد به ارزش های انقلاب پایبند بودن،یا هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
درهای کشور را ببندید و بر روی پای خودمان بایستیم.
در تاریخ هزاران ساله مان صدها بار از تهدیدها فرصت ساختیم .
با همکاری و همیاری هم میتوانیم اقتصاددان را هم بسازیم و این تیر آخر آرش را هم شلیک کنیم و مرزهای اقتصاددان را به رخ همه جهانیان بکشیم و به همه دوستداران و بدخواهان نشان دهیم که ما ایرانیان بارها و بارها توانستیم و این بار هم میتوانیم و این چند پله آخر را هم میرویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
شجاعت لازم برای تصویب این لایحه وجودندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
شجاعت یا خیانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
واسه برجام که شجاعت وجود داشت چی شد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
نه شجاعت ندارن.چون میترسن مثل برجام بشه همه بند ها از طرف ما مو به مو اجرا بشه و اونا بهمون بخندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
ان شاء الله رد بشه چون برجام باعث اینهمه بدبختی شد، اینم باعث بدبختی بیشتر میشه
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
ورود تکنولوژی و کالای اساسی ممنوع و تحریم
ورود هرگونه قراردادهایی که محتواش معلوم نیست آزاد!!!!!
علی بارک ال..........................!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۶:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مسئولان عزیز میگفتن اگر امریکا نفت مارو تحریم کنن،تنگه رو میبندیم، نصف بیشتر نفت تحریم شده،کلی عملیات تروریستی صورت گرفته و...،حالا مسئولا روشن نمیشه بگن ما گفتیم تنگه میبندیم و میگن نفت ما تحریم نشده، آقای زنگنه ، شتر در خواب بیند پنبه دانه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مگربه همین سادگی.
Iran (Islamic Republic of)
ghg
۱۶:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
به نظرم اونقدر میخان طول بدن تا حساسیت مردم کم شه تصویب کنن دریغ از یک ذره اینده نگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آقای لاریجانی مگه مصلحت کشور جدا از عزت کشور و مردمشه !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
به مشکلات گرونی هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مثلا میخوان به گرونی رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۵:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آقای لاریجانی مردم ثابت کرده اند که پای نظام و ولایت ایستاده اند
آخرین اخبار