تابش در موافقت با کلیات بودجه ۹۸:

دولت در تدوین بودجه با محدودیت‌های پنهان و آشکار روبه رو بوده است

نماینده اردکان گفت: اعتماد مردم به حاکمیت کلید رفع تمام مشکلات است و کشور را در مقابل توطئه‌ها بیمه می‌کند.

محمدرضا تابش نماینده اردکانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا تابش نماینده اردکان جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۷ بهمن) مجلس و در موافقت با کلیات بودجه ۹۸، گفت: در شرایط حساس امروز کشور بودجه تنها یک سند مالی نیست و رد یا تأیید آن از نظر امنیت ملی حائز اهمیت است.

وی افزود: ما در تصویب بودجه برای تقویت بنیه دفاعی به صورت کاملا شفاف ۲۴ هزار میلیارد تومان لحاظ کرده‌ایم؛ در کجای این دنیا این گونه است؟

تابش تصریح کرد: اگر بخش خصوصی از دولت طلبی دارد می‌تواند درخواست کند تا معادل آن نفت بگیرد.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: یکی از نکات مثبت بودجه سال ۹۸ رشد ۲۰ درصدی حقوق کارمندان بوده و ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز به منظور کالا‌های اساسی تخصیص یافته است، همچنین سطح معافیت از مالیات حقوق کارمندان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ به شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی توجه خاصی شده و اگر ما بخواهیم هر آنچه که خوب است را در بودجه کشور لحاظ کنیم باید به رشد نقدینگی و افزایش تورم نیز توجه کنیم؛ لذا این بودجه در شرایط سختی به مجلس تقدیم شده است و ما مدعی نیستیم که اشکالی ندارد.

تابش بیان کرد: بودجه سال ۹۸ در شرایطی به مجلس تقدیم شده که شاهد کاهش فروش یک ملیون بشکه نفت در روز هستیم و به دلیل فشار بر مردم امکان افزایش درآمد‌های مالیاتی و گمرکی نیز میسر نیست.

نماینده مردم اردکان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه کشور تأکید دارند، اما باید توجه شود که دولت در تدوین بودجه سال آینده با محدودیت‌های پنهان و آشکاری مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: علی رغم آن که انتقاد‌های جدی به بودجه سال آینده وارد است از نمایندگان می‌خواهم که با رأی به کلیات آن مردم را از سرگردانی نجات دهند.

تابش بیان کرد: از مردم عذرخواهی می‌کنیم که نتوانسته بودیم متناسب با اختیارات آن عمل کنیم و صدای شکستن استخوان اقشار ضعیف را زیر فشار‌های مالی می‌شنویم و رنج فارع التحصیلان بیکار و صنعتگران را درک می‌کنیم، اما در شرایط فعلی رأی به کلیات بودجه لازم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار