ساماندهی ۸۱۷ گلزار شهدای کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به وجود یک هزار و ۴۳ گلزار شهدا در استان گفت: تاکنون از این تعداد ۸۱۷ گلزار شهدای استان کردستان ساماندهی شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا نجفی، استان فرهنگی کردستان را مشهد شهدا دانست و گفت: برای خدمت به شهیدان ماندگارترین آثار ساماندهی گلزار و قبور مطهر شهداست که در این راستا تاکنون از مجموع ۵ هزار و ۲۲۸ مزار شهدای استان، مزار مطهر ۴ هزار و ۸۶۸ شهید ساماندهی شده و ۳۶۰ شهید ساماندهی نشده است.

وی  با اشاره به وجود یک هزار و ۴۳ گلزار شهدا در استان گفت: تاکنون از این تعداد ۸۱۷ گلزار شهدای استان کردستان ساماندهی شده و ۲۲۵ گلزار دیگر ساماندهی نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان  یکی دیگر از مصادیق بارز زنده نگه داشتن شهدا را برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان و بیان کرد: در راستای ارج نهادن به جایگاه شهید و شهادت هر ساله در شهرستان‌های استان کردستان یادواره شهدا برگزار خواهد شد.

نجفی به وجود یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کُرد در استان کردستان اشاره و بیان کرد: بسیاری از شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در جلو چشمان خانواده و همسرانشان به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است؛ وجود بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام در کنار ۱۸ هزار شهید مهاجر افتخار بزرگی برای این استان است که ازاین تعداد شهدا بیش از ۲۵ شهید جزو سردارانی هستند که فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/م

وجود یک هزار و ۴۳ گلزار شهدا در استان کردستان

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.