رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

دستگیری نظافتچی‌های سارق در نارمک

سرهنگ نثاری از دستگیری ۲ نظافتچی افغان که دست به سرقت خانه‌ها و انباری‌ها می‌زدند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: اوایل آبان ماه سال جاری ماموران کلانتری ۱۲۷ نارمک از ماجرای سرقت خانه‌ای در خیابان مجیدیه جنوبی قرار گرفتند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل سرقت پی‌بردند وسایل با ارزشی مانند طلا، پول و گوشی موبایل از داخل خانه به سرقت رفته است و دزدان به وسیله یک طناب وارد ساختمان شده‌اند.

سرهنگ نثاری با اشاره به اینکه عملیات انگشت‌نگاری در محل سرقت صورت گرفت، اما هیچ سرنخی از دزدان به دست نیامد، تصریح کرد: ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عاملان این سرقت تحقیقات خود را به صورت ویژه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد گوشی سرقتی در دست یک مرد افغان است که روز ۱۷ دی ماه به سراغ وی رفتند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: قادر در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد که در کار نظافت ساختمان مشغول است و گوشی را از مرد غریبه‌ای در خیابانی خریده و از ماجرای سرقتی بودن آن بی‌اطلاع است.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه به ادعا‌های مرد افغان مشکوک شدند و وی را هدف بازجویی‌های فنی قرار دادند که در این مرحله قادر در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد و گفت که سرقت را مرد جوانی به نام حاکم انجام داده و از مخفیگاه وی اطلاعی ندارد.

سرهنگ نثاری بیان کرد: متهم همچنین اعلام کرد که سرقت را برادرش حاکم ۲۱ ساله انجام داده و برای فرار به شهر‌های شمالی سفر کرده است.

وی افزود: ماموران با توجه به فراری بودن متهم در تحقیق از خانواده وی پی‌بردند که حاکم علاقه زیادی به یکی از برادرزاده‌هایش دارد و به بهانه اینکه برادرزاده‌اش دلتنگ عمویش است، حاکم را به تهران کشاندند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت::حاکم که نمی‌دانست پلیس در کمین او است روز ۲۰ دی ماه از شهر‌های شمالی به تهران بازگشت و وقتی برای دیدن برادرزاده‌اش به خانه برادرش رفت با ماموران روبرو شد.

وی افزود: متهم اعلام کرد که برادرم در کار نظافت ساختمان مشغول است و برخی اوقات نیز من به کمکش می‌رفتم که در زمان خدمات و نظافت، ساختمان‌ها را شناسایی می‌کردیم و با صحبت‌هایی که با اهالی ساختمان داشتیم متوجه نبودن آن‌ها در خانه می‌شدیم.

وی افزود: با شناسایی محل نگهداری طلا‌ها و وسایل با ارزش در خانه‌ها برای سرقت دست به کار می‌شدم و بیشتر اوقات با استفاده از یک طناب گره خورده وارد ساختمان می‌شدم و گاهی اوقات نیز با در دست داشتن کلید ساختمان‌ها که از قبل سرقت کرده بودیم داخل خانه می‌شدیم و سپس نقشه سرقت را به اجرا می‌رساندم.

حاکم که یکبار به خاطر آزار و اذیت یک پسر جوان دستگیر شده بود در اعترافاتش گفت: در این مدت بیش از ۷۰ سرقت انباری و خانه انجام دادم و برادرم تنها نقش شناسایی خانه‌ها را داشت.

این جوان افغان ادامه داد: طلا‌ها را به مردی در شهرستان بروجرد می‌فروختم که او نیز طلا‌ها را از کشور خارج می‌کرد و در افغانستان به فروش می‌رساند.

سرهنگ نثاری اظهار کرد: کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده موفق به شناسایی مالخر این باند شدند و در عملیاتی غافلگیرانه خریدار طلا‌های سرقتی دستگیر شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: ۲ مرد افغان و مالخر این باند به دستور مقام قضایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۹:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام افغانهای غیر مجازراهرچه زودترازکشورخارج کنید بچه های ما بیکار وافغانهای همه کارهای مارا ازقبیل بنایی کشاورزی رانندگی تراکتور ودامداریها ومرغداریها رادردست گرفته اند وماباید بیکار باشیم دولت یک فکری برای اینها بکند مهمانداری یک سال دوسال نه کل سالها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اخه خیلی جوانان ما کارهای نظافتی وکارکری۰۰۰۰۰
انجام میدهند؟
آخرین اخبار