باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گزارش می دهد؛

بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مشکل پارکینگ دارد + فیلم

بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان از سال ۹۱ در گرگان به گلستانی‌ها خدمات درمانی ارائه می‌دهد، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مشکلاتی در بخش پارکینگ برای شهروندان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، بیمارستان صیاد شیرازی گرگان با هدف خدمت رسانی بهتر در بخش‌های اطفال، نوزادان، مراقبت‌های ویژه،‌ای سی یو، سی سی یو، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، زایشگاه و درمانگاه‌های زنان ساخته شد.

مشکلی که در ابتدای امر قابل مشاده است، نبود پارکینگ است.
 
 
 

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان که به قصد عیادت در این مکان درمانی حاضر شده از نبود پارکینگ در این بیمارستان بزرگ ابراز نارضایتی کرد و گفت: ملاقات کنندگان بیمارانی که در مرکز صیاد شیرازی بستری هستند پارکینگی ندارند و مجبورند خودرو‌های خود را در جوار بلوار صیاد شیرازی که فاقد حاشیه مناسب است پارک کنند.
 

توقف در فاصله ۱۵ متری مراکز درمانی،ممنوع است

 
 
بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مشکل پارکینگ دارد

کوشا فرمانده ایستگاه شماره یک راهنمایی و رانندگی گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: در مورد خودرو‌ها در جلوی بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان، برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی، توقف در فاصله ۱۵ متری مراکز درمانی، امدادی و انتظامی ممنوع است و تا جایی که پارک حاشیه‌ای وجود داشته باشد برای پارک مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این قسمت اهالی محل به صورت خودجوش همکاری کردند و مردم زمین‌هایی که این کنار بلا استفاده مانده به عنوان پارکینگ در حال حاضر استفاده می‌کنند، اما مشکل اصلی توقف خودرو‌ها جلوی در ورودی بیمارستان است.

کوشا افزود: شهروندان با توجه به اینکه ما می‌دانیم مریض دارند خودرو‌های خود را بدون اینکه به فکر دیگران باشند در محلی که مناسب نیست خودرو‌های خود را پارک می‌کنند تا مریض‌های خود را به مقصد برسانند، اما غافل از اینکه شاید مریض بدحال‌تر دیگری وجود داشته باشد.

وی در خصوص بهترین راهکار برای تغییر این وضعیت گفت: بایستی مدیریت بیمارستان به فکر احداث پارکینگ مجهز باشد که شهروند با آرامش خیال خودرو‌های خود را به دور از هر دغدغه‌ای در محلی امن پارک کند که هم ایمنی در ترافیک افزایش یابد و هم شهروندان احساس امنینت بیشتری داشته باشند.
 

 

پارکینگ بیمارستان صیاد در اولویت نیست

 
بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مشکل پارکینگ دارد
 

امیریانی رییس بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در سال ۹۲ مکاتباتی با ارگان‌های مختلف مانند فرمانده نیروی انتظامی، ریاست بازرسی استانداری، تاکسیرانی گرگان، شهرداری وریاست شورای شهر گرگان انجام شد و حتی نامه‌ای هم به حراست دانشگاه در این خصوص ارسال شد.

وی ادامه داد: در خصوص شلوغی جلوی در بیمارستان ۲ نکته وجود دارد که یکی حضور مسافرکش‌ها هستند که به بیماران و همراهان آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند و دیگری کسانی هستند که به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

امیریانی افزود: بیمارستان یک ارگان دولتی و غیرانتفاعی است و در قبال تامین برای مراجعه کنندگان تعهدی ندارد و وظیفه مجموعه بیمارستان نیست که برای مراجعین پارکینگ تهیه کنند و این در سایر بیمارستان‌های دیگر شهر مانند بیمارستان ۵ آذر و طالقانی گرگان نیز چنین چیزی دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود زمین‌هایی که در مجاورت بیمارستان وجود دارد گفت: علاوه بر اینکه این زمین‌ها شرایط خرید قانونی ندارند بلکه منابع بیمارستان توسط دانشگاه تامین می‌شود و دانشگاه باید مجموعه استان مانند، بهداشت، درمان خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌هایی که در سطح استان است را در نظر بگیرد و با توجه به اولویت‌هایی که دارد پارکینگ بیمارستان صیاد ممکن است اولین اولویت آن‌ها نباشد.

امیریانی گفت: اورژانس بیمارستان صیاد یکی از اولویت هاست که باید توسعه پیدا کند و هم بهینه سازی شود.
 
 

وظیفه تامین پارکینگ با خود بیمارستان است

 

 
بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مشکل پارکینگ دارد

عارف معاون عمرانی و زیربنایی شهرداری گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: وظیفه تامین پارکینگ با خود بیمارستان است که البته حاشیه جاده فعلا آن کابری پارکینگ که نیاز است تامین می‌کند و سد معبر در این منطقه کمتر می‌شود و پلیس هم نیرو‌های خود را در این محل مستقر کرده که کار را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر پارکینگی که وجود دارد کفاف پارک خودرو‌های پرسنل بیمارستان را ندارد چه برسد به اینکه خودرو‌های دیگر را نیز در خود جای دهد و این موضوع به بیمارستان اختصاص دارد که پارکینگی رابرای دسترسی و آسایش مردم احداث کند.

عارف افزود: زمانی که شهرداری برای یک ملک مجوز صادر می‌کند تمام دستورالعمل‌ها بر این اساس است تا جایی که امکان دارد برای آن تامین پارکینگ شود و اگر انجام نشود و شهرداری هزینه تامین پارکینگ را دریافت کرد و اگر نتواند در آن مکان و معبر‌های اطراف پارکینگ ملک را تامین کند قطعا برای اجرای اختصاصی آن، باید اقدام کند.

وی گفت: تاکنون بیمارستان صیاد اقدامی نسبت به مواد ریالی و کمیسیون ماده ۵، نکرده است تا ما بدانیم تکلیف کار ما چیست.
 
 
بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مشکل پارکینگ دارد

مشکل کمبود پارکینگ در اطراف برخی مراکز درمانی، مربوط به دیروز و امروز نیست، بلکه تعدادی از شهروندان گلستانی مدت هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و امیدواریم با تدبیر مسئولان شهری این معضل نیز برطرف شود.

گزارش از سیده معصومه مرتضوی اول

انتهای پیام/م
برچسب ها: بهداشت ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.