نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خبرداد؛

خلاء قانونی برای موارد قصور پزشکی/ مرگ روناک ۳ ساله اراکی از طریق صنف پزشکان پیگیری شود

علی اکبر کریمی گفت: در خصوص قصور پزشکی، سازمان نظام پزشکی به عنوان صنف پزشکی مربوطه باید به جریان ورود پیدا کند.

خلاء قانونی برای موارد قصور پزشکیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرگ روناک کودک ۳ ساله اراکی به دلیل قصور دندانپزشکی و به کما رفتن امیر علی به همین دلیل گفت: در خصوص قصور پزشکی قانون مصوب وجود ندارد و این اتفاقات مربوط به صنف است.

کریمی افزود: در این موارد سازمان نظام پزشکی به عنوان صنف پزشکی مربوطه به جریان ورود پیدا کرده و پس از بررسی‌های لازم به صورت تخصصی تشخیص می‌دهد که قصور پزشکی رخ داده است یا خیر و در صورت تشخیص قصور میزان آن را تعیین و اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که قصوری رخ دهد و شکایتی از سوی اشخاص نسبت به یک پزشک مطرح شود، ابتدا نظام پزشکی و سبب دادگاه به موضوع ورود پیدا کرده و پس از تعیین کارشناس و صدور نظریه رأی را صادر می‌کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است به قصور پزشکی در قانون اشاره شده باشد، اما جزئیات آن به عنوان یک تعهد شغلی حساب می شود و پزشک معالج باید کار خود را با دقت تمام انجام دهد و در صورت رخ دادن قصور پزشکی برخورد با آن پزشک خاطی به عهده‌ سازمان نظام پزشکی است.

مرگ روناک کودک ۳ ساله اراکی و به دنبال آن به کما رفتن امیر علی که قصور دندانپزشک خاطی که منجر به این حادثه شد، واکنش‌های مختلف مردمی را در پی داشت و مردم خواستار رسیدگی و برخورد جدی و قانونی با پزشکان متخلف شدند.

انتهای پیام / ک

 قصور پزشکی در خصوص مرگ روناک ۳ ساله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.