مرزنشینان اردبیل از معافیت واردات کالا برخوردار نیستند

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: مرزنشینان این استان از معافیت واردات کالا‌های چمدانی بی بهره هستند که ضروری است آن‌ها از این مزایا استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهروز پورسلیمان نایب رییس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: دستورالعمل دولت برای ساماندهی مرزنشینان و بهره مندی آن‌ها از معافیت واردات کالا به میزان ماهانه ۵۰۰ هزار تومان شامل حال مرزنشینان این استان نیست.

وی اظهار داشت: مرزنشینان استان‌های دیگر از این مزایا بهره‌مند هستند، ولی مرزنشینان استان اردبیل به سبب اعمال آمار‌های غیرواقعی از این مزایا بهره‌مند نیستند.

پورسلیمان با اشاره به تخصیص نیافتن یارانه به تجار اردبیل افزود: یارانه‌ای که در نمایشگاه‌های خارجی برای تجار اختصاص داده می‌شد برای تجار اردبیل اختصاص داده نمی‌شود و لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جدید نسبت به پرداخت این یارانه به بازرگانان اردبیل اقدام کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل راه اندازی دفتر تجاری اردبیل در مسکو را یادآور شد و گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان توسعه و تجارت نمایشگاه دایمی کالا‌های استان در مسکو راه اندازی می‌شود که برگزارای بهتر آن نیازمند حمایت است.

او سیاست پیمان سپاری ارزی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این سیاست با شکست مواجه شده و اجرای آن تکرار آزمون و خطا است.

وی با بیان اینکه این سیاست دست صادرکنندگان را بسته است، ادامه داد: سیاست پیمان سپاری ارزی کارآمد نیست و مورد اعتراض و نقد تمام صادرکنندگان است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس دستور العمل بانک مرکزی تجار برای کالا‌های صادراتی خود باید تعهد محضری دهند تا ارز حاصل از صادرات کالای خود را به کشور بازگرداند که منطقی به نظر نمی‌رسد و در این باره تجدید نظر لازم است.

انتهای پیام /م

لزوم پرداخت یارانه به تجار اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.