آغاز رسیدگی به پرونده فساد اخلاقی نماینده واتیکان در پاریس

دادستان فرانسه اعلام کرد کار رسیدگی به پرونده اتهام سوءاستفاده جنسی نماینده واتیکان در پاریس آغاز شده است.

آغاز رسیدگی به پرونده سوءاستفاده جنسی نماینده واتیکان در پاریسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع قضایی فرانسه اعلام کرد «لوئیجی ونتورا»، نماینده ۷۴ ساله پاپ فرانسیس در پاریس متهم است یک کارمند دفتر شهرداری این شهر را آزار جنسی داده است. ونتورا در جایگاه اسقف اعظم از سال ۲۰۰۹ در فرانسه خدمت می‌کرده و از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بوده است.

پاپ فرانسیس قول داده است کلیسا دیگر اتهامات سوءاستفاده جنسی را انکار نکند. در همین راستا، در اواخر سال گذشته میلادی دو نفر از کشیش‌های نزدیک به خود را اخراج کرد. سخنگوی واتیکان در خصوص این پرونده اظهار داشت پاپ منتظر «نتایج تحقیقات» است. در گذشته، به رسم آداب دیپلماتیک، واتیکان هر نماینده‌ای را که در یک رسوایی اخلاقی دخالت داشت فرامی‌خواند.

ونتورا که اهل ایتالیاست با اتهام آزار یک مرد در شهرداری پاریس در تاریخ ۱۷ ژانویه، زمانی که شهردار در حال ایراد سخنرانی تبریک سال نو برای دیپلمات‌ها، رهبران مذهبی و چهره‌های مطرح جامعه بود، روبرو است. شاکی مردی سی ساله است که در بخش روابط بین‌الملل شهرداری پاریس کار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: واتیکان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار