مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو مطرح کرد؛

حفر چاه در سیستان برای بررسی کیفیت آب‌های ژرف/ مطالعات ادامه دارد

فهمی گفت: یک چاه اکتشافی برای شناسایی ظرفیت آب ژرف در سیستان حفر شده است.

حفر چاه در سیستان برای بررسی کیفیت آب های ژرف/مطالعات ادامه داردهدایت فهمی معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استفاده از آب‌های ژرف در کشور اظهار کرد: یک چاه اکتشافی برای شناسایی ظرفیت آب‌ ژرف در سیستان حفر شده است و با بررسی‌های صورت گرفته میزان شوری آن ۲۵ هزار میکروموس اندازه‌گیری شد که این اندازه از شوری مناسب شرب نیست.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: تحقیقات و بررسی تفضیلی در مورد آب ژرف به منظور کشف آب شیرین در دست اجراست و در صورت به نتیجه رسیدن به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تشدید مشکلات مالی وزارت نیرو با اجرای توافق پاریس


وی افزود: در صورت اکتشاف آب شیرین با رعایت مسائل زیست محیطی و اقتصادی نسبت به استفاده از این منابع برای تأمین آب شرب اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

فهمی ادامه داد: برخی در شبکه‌های اجتماعی در خصوص آب‌های ژرف با نشر اخبار کذب و خلاف واقعیت، فضای غیر واقعی را برای مردم و مسئولان کشور ایجاد کرده‌اند، این فضای مسموم باعث گمراهی اذهان عمومی می‌شود و بهتر است که مردم اطلاعات دقیق آب‌های ژرف را از وزارت نیرو دنبال کنند.

وی با اشاره به تجربیات سایر کشور‌ها در استفاده از آب ژرف گفت: در کشور‌های لیبی و برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس مانند عربستان از منابع آب ژرف برای کشاورزی استفاده شده است، اما با بررسی عواقب و تأثیر منفی آن استفاده از این منابع را متوقف کرده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: آب‌های فسیلی در طی قرون و اعصار شکل گرفته است  و این آب‌ها تجدیدناپذیرند و در صورت شیرین بودن آن باید به برای آیندگان این امانت را حفظ کرد.

فهمی در پایان گفت: ممکن است آب‌های گسلی از مناطق دور دست و حوزه‌های اطراف، در لایه‌های زمین  تجمیع شده‌ باشد، قطعا با رعایت مسائل زیست محیطی  و اقتصادی برنامه ریزی برای استفاده از آن صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

آب های فسیلی متعلق به آیندگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
بهترین راه شیرین کردن اب اقیانوس است .
آخرین اخبار