طی تذکری در صحن مطرح شد:

لاهوتی: مجلس ۵۴ هزار میلیارد تومان به هزینه‌های جاری دولت اضافه کرده است

نماینده لنگرود گفت: کمیسیون تلفیق بودجه ۵۴ هزار میلیارد تومان به هزینه‌های جاری اضافه کرده در صورتی که باید آن را محدودتر می‌کرد.

لاهوتی: مجلس ۵۴ هزار میلیارد تومان به هزینه‌های جاری دولت اضافه کرده است / مطهری: در صورت وجود مشکل آن را در صحن مجلس اصلاح می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در نوبت عصر صحن علنی امروز( شنبه ۲۷ بهمن ماه) و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ طی تذکری با اسنتاد به ماده ۱۸۲ آئین‌نامه، گفت: امروز تنها بخشی از جداول و ردیف‌ها میان نمایندگان توزیع شده است، لذا هیئت رئیسه مجلس باید فرصت زمانی نمایندگان برای ارائه پیشنهادات خود را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان به هزینه‌ها اضافه کرده است در صورتی که نوبخت در جلسه غیرعلنی امروز صبح گفت که  ما منابعی را تشخیص دادیم که تنها بتوانیم وصول کنیم.

لاهوتی بیان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه میزان نفت، مالیات و ارزش افزوده را اضافه کرده در صورتی که دولت اعلام کرده در این شرایط خاص این مقدار نمی‌توانیم، پس ما به جای آنکه هزینه‌های جاری را در مجلس محدود کنیم، به آن اضافه هم کرده‌ایم.

نماینده مردم لنگرود تأکید کرد: دولت هزینه‌های جاری را مدیریت کرده است، اما کمیسیون تلفیق بودجه در جداول و ردیف‌ها به آن اضافه کرده و این فاجعه است، ما هر سال ۳۰ هزار میلیارد تومان به بودجه اضافه می‌کنیم و امسال هم ۵۴ هزار میلیارد تومان به بودجه اضافه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در بودجه سال ۹۶ که رقمی بالغ بر ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بود، مجلس آن را به ۳۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد، لذا باید توجه داشت که امسال مانند سال‌های گذشته این اشکال پیش نیاید.

مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: گزارش ردیف‌ها و جداول در تاریخ ۲۴ بهمن ماه منتشر شده و نمایندگان تا سوم اسفند ماه فرصت دارند که پیشنهادات خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کنند.

وی تصریح کرد: دولت به صورت مشروط درآمد‌ها و هزینه‌ها را آورده است، لذا اگر افزایش مبالغ توسط تلفیق مشکلی داشته باشد، می‌توان آن را در صحن علنی مجلس اصلاح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار