بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا:

اظهارات پنس پوچ و تبلیغاتی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات پوچ و تبلیغاتی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا از سر کینه و عصبیت مطرح شده است.

تاریخ مملو از حقایقی است که هیچ قدرتی قادر به حذف آن نیستبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات خصمانه روز گذشته «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در تشبیه ایران به دولت نازی گفت: سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.

قاسمی افزود: آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.

قاسمی با اشاره به اینکه اظهارات پنس اظهاراتی "پوچ و تبلیغاتی" است که از سر کینه و عصبیت مطرح شده است گفت: ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه میان کشور‌های منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین افزود: آن‌ها باید بدانند با این اتهامات و سخنان باطل و بی ربط مشکلی از اصل موضوع و ریشه‌های بحران و عصبیت حاد شان حل نخواهد شد.

قاسمی در پایان خطاب به این مقام آمریکایی و هم پیمانانش گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار