رئیس انجمن عکاسان قم عنوان کرد؛

نمایش ۱۲۰عکس برگزیده جشنواره بین المللی خیام در قم

سلیمانی گفت:نمایشگاه عکس‌های برگزیده ششمین جشنواره بین المللی خیام،با نمایش۱۲۰ قطعه عکس از عکاسان برتر جهان در نگارخانه فرهنگ قم گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم با بیان اینکه، جشنواره فوق دی ماه سال جاری در تهران برگزار شد،گفت: بیش از ۱۳ هزار قطعه عکس از ۵۰ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد، ۱۲۰ قطعه عکس برای نمایشگاه و کتاب عکس خیام برگزیده شد.

ابراهیم سلیمانی با بیان اینکه نمایشگاه عکس‌های برگزیده این جشنواره بلافاصله پس از اختتامیه در استان‌های مختلف به نمایش گذاشته شد، اضافه کرد: پس از تهران و البرز، قم به عنوان سومین استان کشور است که موفق به برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده این جشنواره است.

وی با بیان اینکه جشنواره خیام مورد حمایت حمایت فدراسیون جهانی هنر عکاسی و زیر نظر نمایندگی فیاپ در ایران می‌باشد بیان کرد: این جشنواره از بالاترین استاندارد‌های بین المللی برخوردار می‌باشد که از نظر فنی دارای سطح بسیار بالایی است.

وی افزود: این جشنواره دارای اعتبار جهانی است و تنها رویداد بین المللی در حوزه عکس است که به صورت مستقل و غیردولتی در ایران برگزار می‌شود.

سلیمانی با تاکید بر اهمیت نمایش آثار برگزیده عکاسان برتر جهان درجشنواره‌های بین المللی در ارتقای سطح کیفی عکاسان داخلی عنوان کرد: نمایش آثار برگزیده جشنواره بین المللی عکس خیام، پل ارتباطی بین عکاسان استان با آخرین پیشرفت‌های این هنر در جهان است و موجب آشنایی آنان با معیار‌ها و تکنیک‌های رایج عکاسی در دنیا می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: سال گذشته در پنجمین دوره جشنواره خیام ۲ تن از عکاسان استان موفق به کسب عنوان شدند، ولی در این دوره به دلیل شرکت کمرنگ آنان، هیچ برگزیده‌ای از قم وجود نداشت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا روز پنجشنبه نهم اسفند ماه دایر است و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ دقیقه در نوبت صبح و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نوبت عصر به نگارخانه فرهنگ در خیابان شهید فاطمی پلاک ۱۰۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام /ح

۱۲۰ عکس برگزیده جشنواره بین المللی خیام درقم به نمایش درآمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.