شریعتمداری در برنامه نگاه یک:

ما از اصول و مبانی خود هرگز کوتاه نمی‌آییم/ آمریکا باید چه کند تا مطمئن باشیم که قابل اعتماد نیست؟!

حسین شریعتمداری کارشناس ارشد مسائل سیاسی در برنامه امشب نگاه یک حضور یافت.

ما از اصول و مبانی خود هرگز کوتاه نمی‌آییم/ آمریکا باید چه کند تا مطمئن باشیم که قابل اعتماد نیست؟!به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حسین شریعتمداری کارشناس ارشد مسائل سیاسی در برنامه نگاه یک که با موضوع تبیین بیانیه مهم مقام معظم رهبری درخصوص «گام دوم انقلاب»، اظهار کرد: چهل سالگی سال بلوغ است و به قول مقام معظم رهبری سال جوشش، کمال و بلوغ آدم هاست؛ این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که از پشتوانه بسیار قوی برخوردار است و بعد از چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و حماسه عظیم ۲۲ بهمن با حضور مردم این بیانیه منتشر می‌شود.

وی افزود: این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که انگار آسمان و زمین دست به دست هم دادند؛ از آسمان باران می‌بارد و از زمین انسان‌ها می‌جوشند، ضمن اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه تصویری از گذشته را ترسیم می‌کند و مختصات نقطه‌ای که امروز در آن ایستاده ایم را به طور مستدل و مستند مطرح می‌کنند و در عین حال اشاره می‌کنند که ما در طول چند سال انقلاب اسلامی اشتباهاتی را هم مرتکب شدیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همزمان با این بیانیه چهل سال آینده و گام دوم را مطرح می‌کنند، گفت:در گام دوم باید و نباید‌ها با مرور بر راه طی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این درحالی است که دشمن تاکید داشت که انقلاب چهل سالگی خود را جشن نگیرد.

مدیر مسئول موسسه کیهان با تاکید بر اینکه این بیانیه صرفا برای تشکیل همایش‌ها و مراسمات تبلیغی ایجاد نشده است، تصریح کرد:این بیانیه نسخه پیش روی ما برای چهل سال آینده ما محسوب می‌شود و دشمنان سعی داشتند که ما چهل سال آینده خود را نبینیم در حالی که ما برای چهل سال آینده به صورت مستند برنامه ریزی می‌کنیم و مقام معظم رهبری در این بیانیه به صورت مستند مسائلی را مطرح می‌کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه این بیانیه نقشه راه به حساب می‌آید، بیان کرد: این نقشه راه باید اجرا شود و این درحالی است که مقام معظم رهبری می‌توانستند این بیانیه را برای برخی از مسئولان صادر کنند، ضمن اینکه جلسات خصوص یا عمومی را هم با مسئولان داشته و مطالبات فراوانی را از آن‌ها دارند، بلکه این بیانیه را خطاب به توده‌های مردم بویژه برای جوانان صادر کردند و معتقد هستند که نقشه راه باید در اختیار همگان قرار گیرد و زمانی که نقشه راه در اختیار مردم باشد مردم می‌توانند راه را از بی راه تشخیص دهند.

وی با اشاره به اینکه نقطه تمایز انقلاب ما با انقلاب‌های دیگر این است که فرزندان خود را نمی‌خورد، یادآور شد: زمانی که نقشه راه در اختیار مردم باشد کسی نمی‌تواند بی راهه را راه جلوه دهد، در انقلاب‌های دیگر نسخه انقلاب در اختیار حاکمان بود، ولی در انقلاب اسلامی نسخه انقلاب در اختیار مردم هم می‌باشد.

شریعتمداری تصریح کرد: آقای پمپئو درقاهره و در نشست ورشو که با شکست روبه رو شد، زمانی که سخنرانی می‌کند؛ متن سخنرانی او حدود ۳۱۵ کلمه است که نزدیک به ۲۶ مرتبه نام ایران را مطرح می‌کند، به همین خاطر یک سوالی به وجود می‌آید که خروجی اجلاس نشست ورشو به کجا انجامید؟ و آیا قرار بود که به کشور ما فشار بیاورد یا به خودشان؟ از این رو این موضوعی است که باید به صورت کامل بر روی آن تامل کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی انقلابی گری را به معنای شورش گری می‌دانند، یادآور شد: در شورش، قانون جایگاهی ندارد، ولی انقلابی گری اینطور نیست، بلکه انقلابی گری به معنای پایبندی به مبانی انقلاب است که می‌توان به؛ معنویت، ساده زیستی، شجاعت، ایستادگی و مقاومت اشاره کرد؛ اگر کسی از انقلابی گری خارج شود به منزله این است که از انقلاب خارج شده است و اگر این موضوع فراگیر شود انقلاب آسیب فراوانی را می‌بیند.

مدیر مسئول موسسه کیهان ادامه داد: آمریکایی‌ها به صورت مکرر می‌گفتند که شما انقلاب کردید؛ لذا از انقلابی گری دست بکشید. اما پاسخ مقام معظم رهبری این بود که ما با این نقطه به انقلابی گری رسیدیم بنابراین اگر از آن دست بکشیم دستاورد‌ها را از دست می‌دهیم، به همین خاطر مردم واقعا پایند به انقلاب هستند و حضرت امام خمینی «ره» تعبیری داشتند که مردم ما از مردم حجاز در زمان حضرت رسول گرامی اسلامی «ص» و مردم کوفه در زمان حضرت امیر «رع» بهتر هستند و این موضوع واقعیت دارد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آرمان‌های انقلاب اشاره می‌کنند، گفت: این آرمان‌ها تعریف شده هستند که به معنای پایبندی به مبانی انقلاب است که از جمله می‌توان به اسلام ناب، باور و عمل به اسلام ناب، ایستادگی در مقابل دشمنان بیرونی، ایستادگی در مقابل انحرافات داخلی و آینده نگری اشاره کرد، ضمن اینکه در این بیانیه نگاه دوم، موضوع امید موج می‌زند و مقام معظم رهبری در این بیانیه در موضوع امید مقایسه‌ای درباره اقتدار داشتند که در یک برهه‌ای چالش ما با آمریکا این بود که آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با چند نفوذی وآدم انحراف را انقلاب را از بین ببرند، اما در حال حاضر آمریکا مجبور است برای مقابله با کشورمان ائتلافی با ۶۰ کشور به طول مثال اجلاس ورشو تشکیل دهد و این به معنای این است که انقلاب گام‌های موثری را برداشته است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ما در حوزه‌هایی همچون نانو، تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، علوم فضایی و برخی از موارد دیگر جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم گفت: ما از اصول و مبانی خود هرگز کوتاه نمی‌آییم و جا‌هایی که اشتباهات رخ داده تعدادش کم است.

وی با اشاره به اینکه یک زمانی برای چیز‌های معمولی لنگ بودیم، اما الان مثلا نیروگاه و سد سازی می‌کنیم افزود: می‌گویند فقط آن‌هایی که دیکته نمی‌نویسند غلط ندارند، انقلاب با این عظمت و با این گستره برخی جا‌ها خطا‌های داشته، ولی خطا در عملکرد بوده است و راهکار خطای در عملکرد تصحیح آن است لذا، خطای ما راهبردی نبوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه جایی اشتباه رخ داده که از نسخه اصلی در عملکرد فاصله گرفته ایم ادامه داد: در برجام قرار نبود به آمریکا اعتماد کنیم، اما اعتماد کردیم امام فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است. این یک نکته راهبردی است، ولی آمریکا را مثلا کدخدا دانستیم، شیطان بزرگ دشمن است، کدخدا هم می‌تواند خوب باشد و هم بد و وقتی شما اینگونه به مبانی راهبردی نگاه کردید و دقت نکردید سرتان کلاه می‌گذارند.

کارشناسی ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: قرار بود تحریم‌ها برداشته شود، اما هیچ‌یک لغو نشد و رئیس جمهور فرمودند که در روز اول اجرایی شدن برجام تمام تحریم‌ها لغو می‌شود، تحریم‌های تسلیحاتی، نفتی، اقتصادی و بانکی هیچ یک برداشته نشد و این یک اشتباه بود و باید از اشتباه پند گرفت لذا، پند این است که دیگر به دنبال اف‌ای تی اف نرویم، از یک سوراخ نباید چند بار گزیده شویم لذا نباید به آن‌ها اعتماد کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید چه کنند که ما مطمئن شویم که قابل اعتماد نیستند اظهار کرد: باید به مبانی و راهبرد‌های مان برگردیم ما از نقطه شروع تا کنون گام‌های بلندی برداشته ایم، کسانی که بیانیه آقا را ندیده اند و یا نخوانده اند حتماً یکی دو بار آن را بخوانند، آن وقت می‌بینند که حتی در آن حرف‌های اضافه هم اضافه نیست، حرف‌های اضافه‌ای همچون از و به هم اضافه نیست، تمام این بیانیه از استحکام مستند برخوردار است لذا، مستند‌های آن سند‌های محرمانه نیست بلکه سند آشکار است که می‌توانند آن را ببینند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه برخی اوقات به کسانی اعتماد کرده‌ایم که نباید به آن‌ها اعتماد می‌کردیم افزود: یکی از ترفند‌های دشمن این است که انگشت بر روی نقطه ایده آل می‌گذارند به این معنی که نقطه ایده آل شما را نشان می‌دهند بعد می‌گویند شما هنوز به این نقطه نرسیده اید، بنابراین گام‌های بلندی را که برداشته اید را نادیده می‌گیرند، ما در عرصه فرهنگ، معنویت، اقتصاد و عرصه‌های دیگر گام‌های بلندی از نقطه شروع برداشته‌ایم، اما از نقطه ایده‌آل فاصله داریم و این نیز طبیعی است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بنده از برخی از نشریات داخلی گله دارم که در میان این همه عظمت چیزی را تیتر می‌کنند که دشمنان تیتر می‌کنند، انقلاب اشتباهات خود را می‌پذیرد، معلوم است که از نقطه مطلوب فاصله داریم، اگر به نقطه مطلوب رسیده بودیم انقلاب دیگر معنی نداشت و این بیانیه معنی پیدا نمی‌کرد این بیانیه برای این است که شما به نقطه مطلوب برسید.

وی در ادامه برنامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام گفت: ایشان فرمودند؛ تصور نکنید که مبارزه ما یکسال، دو سال و یا سه سال طول می‌کشد، به دوستانی که حوصله مبارزه طولانی را ندارند بگوییدکنار بکشند، این مبارزه چند دهه ادامه خواهد داشت، مبارزه ما محدود به جلوگیری از تصویب یک قانون، تغییر یک وزیر و یا تغییر یک دولت نیست، مبارزه ما برای فراهم آوردن زمینه ظهور حضرت بقیة الله است، از هم اکنون به شما بگویم ما سه مرحله در پیش دارد مرحله اول؛ اسلامی کردن ایران است، بعد از نجات کشور ما از آن به عنوان یک پایگاه برای نجات سایر کشور‌های مسلمان استفاده می‌کنیم، مرحله دوم اسلامی شدن بقیه کشور‌ها و مرحله سوم گسترش الگوی حکومتی اسلام به همه جهان است، در این مرحله و هنگامی که همه ملت‌ها با الگوی عدالت گستر و خداجوی اسلام ناب آشنا شدند می‌توان به حضرت بقیه الله عرض کنیم که جهان برای تشریف فرمایی و قیام شما آماده است لذا این بیانیه مربوط به سال ۴۳ است.

مدیر مسئول موسسه کیهان ادامه داد: مدیران پاک دست و سالم بسیاری در سطح کشور وجود دارند و عده‌ی اندکی هم تخلف می‌کنند که ممکن است همان یک عده اندک اثر وضعی داشته باشند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه تاکید داشتند که تمام مشکلات راه حل داخلی دارد، گفت: مقرر شده بود که سامانه‌ای حقوق و مزایای مدیران شفاف شود که برخی از آقایان اذعان داشتند که ما به حساب خصوصی افرادوارد نمی‌شویم؛ حال این سوال به وجود می‌آید که چرا fatf را قبول می‌کنید درصورتی که با تصویب این لایحه تمامی حساب‌های بانکی، معاملات بانکی و تجاری در اوج جنگ اقتصادی در اختیار غرب قرار می‌گیرد.

وی افزود: مردم تاکنون سختی‌ها را تحمل کردند و اگر احساس کنندکسانی به فکر آن‌ها هستند مایه دلگرمی آن‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار