وزیر خارجه اسپانیا: اتحادیه اروپا اختیاری برای به رسمیت شناختن گوایدو ندارد

وزیر خارجه اسپانیا با رد پیشنهاد مایک پنس به اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت: اتحادیه اروپا هیچ اختیاری در به رسمیت شناختن یا نشناختن کسی ندارد.

وزیر خارجه اسپانیا: اتحادیه اروپا اختیاری برای به رسمیت شناختن گوایدو نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا با رد پیشنهاد مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت: اتحادیه اروپا هیچ اختیاری در به رسمیت شناختن یا نشناختن کسی ندارد.

جوزف بورل وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: «کسی باید به معاون رئیس‌جمهور آمریکا توضیح دهد که اتحادیه اروپا چگونه کار می‌کند.»

وی افزود اتحادیه اروپا هیچ اختیاری در به رسمیت شناختن یا نشناختن کسی ندارد. خانم موگرینی بار‌ها این مسئله را تشریح کرده است. اتحادیه اروپا نمی‌تواند به رسمیت بشناسد یا نشناسد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در روز شنبه از اتحادیه اروپا خواست تا خوان گوایدو، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

مایک پنس در کنفرانس امنیتی در مونیخ گفت: «همه ما باید در کنار مردم ونزوئلا باشیم تا آزادی و دموکراسی به صورت کامل بازگردد. بنابراین، ما امروز از اتحادیه اروپا می‌خواهیم گامی در مسیر آزادی بردارد و خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت بشناسد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار