تظاهرات هزاران نفر از مردم بارسلونا در اعتراض به اقدامات دولت

ده‌ها هزار نفر از مردم شهر بارسلونای اسپانیا در اعتراض به محاکمه سیاستمداران کاتالان روز گذشته به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس اسپانیا اعلام کرد حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهر بارسلونای اسپانیا در اعتراض به اقدامات دولت علیه سیاستمداران کاتالان و محاکمه آن‌ها به خیابان‌ها آمدند.

اوایل هفته جاری، دادگاه عالی اسپانیا جلسه استماع پرونده ۱۲ نفر از عاملان برگزاری همه پرسی در کاتالونیا را که همگی از سیاستمداران این منطقه بودند و در آن اعلام استقلال کرده بودند، آغاز کرد.

این تظاهرات بوسیله انجمن ملی کاتالان ها، حزب چپ کاتالونیا، اتحادیه عمومی کاتالونیا و انجمن «همه با هم برای کاتلونیا» سازماندهی شد. در حالی که پلیس شمار شرکت کنندگان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود، مقامات برگزار کننده این رویداد، از حضور ۵۰۰ هزار نفر در این  راهپیمایی خبر دادند.

همه‌پرسی جدایی کاتالونیا از اسپانیا روز اول اکتبر برگزار شد. گزارش‌ها حاکی است بیش از ۹۰ درصد از رای دهندگان به استقلال این منطقه خودمختار رای داده اند. پس از این رای‌گیری، رئیس دولت کاتالونیا گفت این منطقه استحقاق استقلال را دارد و با این‌ حال از پارلمان درخواست کرد اعلام استقلال را به تاخیر بیاندازد. این اقدام او پرسش‌هایی را درباره وضعیت این منطقه مطرح کرد. دادگاه قانون اساسی اسپانیا اعلام کرد این همه‌پرسی مطابق قانون اساسی این کشور نبوده است و به این ترتیب، آن را غیرقانونی خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار