نمکی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نباید چهره پزشکان در جامعه مخدوش شود

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت در صدد رسیدگی به موضوعاتی است که ممکن است باعث مخدوش شدن چهره برخی از همکاران خدوم ما در جامعه پزشکی شود.

نمکی وزیر بهداشت سعید نمکی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اینکه جامعه پزشکان تنها ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کنند، گفت: من به طور واقعی این رقم را قبول ندارم همکاران ما در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هم اشاره داشتند که این رقم واقعی نیست.

نمکی با بیان اینکه ممکن است در هر قشری فرار مالیاتی وجود داشته باشد، گفت: طبیعی است که فرار مالیاتی در جامعه پزشکی هم وجود دارد، البته ما پزشکان متعهدی داریم که حتی مبلغ ویزیت خود را از برخی از بیماران نمی‌گیرند؛ در مقابل ممکن است پزشکانی را هم داشته باشیم که فرار مالیاتی دارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: معتقد هستم ما باید نگاه خود را به جامعه پزشکی به عنوان یک جامعه مرجع تغییر بدهیم و نباید آن‌ها را پایین‌تر از بقیه اقشار جامعه بیاوریم؛ آن برخوردی  که ما برای فرار مالیاتی با همه اقشار داریم در رابطه با پزشکان هم باید داشته باشیم.

نمکی در پاسخ به این پرسش که برای ساماندهی فرار مالیاتی پزشکان چه راهکار‌هایی اتخاذ شده است، یادآور شد: بالاخره این تصمیمی است که مجلس شورای اسلامی گرفته است که پزشکان مکلف به استفاده از دستگاه کارت‌خوان باشند، ولی ما هم در کنار نظام پزشکی و مجمع انجمن‌های علمی به عنوان یک مثلثی که می‌تواند مسائل را با هم پیگیری کنیم؛ حضور داریم. در این میان دو سازمان مردم نهاد در کنار دولت طراحی یک ساختاری را انجام می‌دهند که خطا‌های پزشکی و مواردی مثل فرار مالیاتی را در برمی گیرد.

نمکی تاکید کرد: وزارت بهداشت در صدد رسیدگی به موضوعاتی است که  ممکن است باعث مخدوش شدن چهره برخی از همکاران خدوم ما در جامعه پزشکی هم باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
قانون برای همه یکسان هست
اگر یک عده فرار مالیاتی دارند دلیل نمیشه دیگران هم مالیات ندهند
بلاخره باید از یکجا شروع بشه
مالیات دادن یعنی ایفای نقش مهم در کشور، پس بهتره به جای گفتن اینکه ممکن است باعث مخدوش شدن چهره برخی شود بگوییم باعث افتخار اغلب جامعه پزشکی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ساغر
۱۴:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
قانون برای همه یکسان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
قوانین درست شود تا چهره پزشکان مخدوش نشود :
همه پزشکان از کارتخوان استفاده نمایند .
حقوق و کارانه نجومی قطع شود
دو برابر مدت تحصیل تعهد خدمتی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
حرف های که این روزها درباره پزشکان زده میشه غیر منصفانه و بعضا از روی غرض ورزی است. اشتباه بزرگ یک ملت چند دستگی و اختلاف است خواه بین اقوام باشد یا اصناف . بسیاری از کسب و کارها اصلا مالیاتی گرداخت نمی کنند و زیر زمینی فعابیت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۳:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش حقوق منم 2 میلیون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه 80 درصد پزشکان کشور فقط پول را می شناسند
آخرین اخبار