برگزاری دومین جشنواره داستان و نمایشنامه نویسی

دومین جشنواره استانی داستان و نمایشنامه نویسی هرسین (ویژه برنامه چهل سالگی انقلاب اسلامی) در شهرستان هرسین برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ۵۰ اثر در حوزه داستان و نمایشنامه نویسی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: از مهمترین اولویت‌های ما در دوران خدمت در حوزه ارشاد، بحث شهرستان محوری و تمرکززدایی بوده است
جعفری گفت: در هر شهرستان دو یا سه برنامه تعریف شده وجود دارد و ایجاد دبیرخانه برای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار ما بوده که با ایجاد خانه‌های جدید رمق تازه ایی به حوزه فرهنگ و هنر داده شده است

سپس محمدی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بیان داشت: با تلاش همه جانبه مدیران شهرستان و مجموعه فرهنگ و هنر استان، شهرستان هرسین از برترین شهرستان‌ها در حوزه نویسندگی است خیلی از موضوعات پیش بینی شده در این جشنواره در بخش حقوق شهروندی و توسعه شهری در آینده بازخورد مناسبی خواهد داشت.

وی گفت: ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی می‌تواند شهر هرسین را به پویایی رساند و این امر امکان پذیر نیست مگر با همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  گفت: این جشنواره در چهار بخش داستان و داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی صحنه ای، نوجوان و به مناسبت جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی بخش ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: دریافت آثار در این جشنواره جهت حمایت از محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و نویسندگان تا پایان بهمن فرصت ارسال آثار را دارند.

تیموری بیان داشت: در بخش داستان کوتاه و نمایشنامه موضوعات آزاد می‌باشد، اما اولویت‌ها ترویج فرهنگ مطالعه، شهر و حقوق شهروندی، شادی و امید، صلح و دوستی، مهربانی با طبیعت، حفاظت از محیط زیست، جهان به دور از خشونت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، ترویج فرهنگ گفتگو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در اولویت پذیرش خواهند بود.

گفتنی است؛ این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، فرمانداری و ادارات و هنرمندان شهرستان هرسین برگزار خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

جشنواره داستان و نمایشنامه نویسی هرسین برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار