لاوروف: اروپا خواهان روابط بهتر با روسیه است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشور‌های اروپایی خواستار بازگشت روابط با مسکو به حالت قبل هستند.

لاوروف: اروپا خواهان روابط بهتر با روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشور‌های اروپایی خواهان بازگشت روابط خود با مسکو به حالت عادی هستند.

وزیر خارجه روسیه پس از دور طولانی دیدار‌ها در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت اروپا به طور فزاینده‌ای آماده شنیدن حرف‌های کرملین است. لاوروف پس از دیدار با تارو کونو، همتای ژاپنی خود به خبرنگاران اعلام کرد: هیات روسیه چندین دور نشست را با مقامات دیگر کشور‌ها در دو روز کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار کرد. تمامی این گفتگو‌ها سازنده بود از جمله مذاکرات با سیاستمدارانی که بیانیه‌های محکمی را درباره روسیه ، در سخنرانی‌های خود در پارلمان اروپا یا جا‌های دیگر ایراد کردند.

این دیپلمات روسیه یادآور شد جامعه بین الملل شروع به شنیدن حرف‌های روسیه کرده و افزود اقدامات جدی مسکو طی سال‌های گذشته، ظاهرا به جواب رسیده است.

سرگئی لاوروف یادآور شد: واشنگتن همچنان به تلاش خود برای تحمیل خواسته‌هایش به دیگر کشور‌ها یعنی تهدید نظام تجاری بین المللی ادامه می‌دهد و تاکنون از افزایش احساس عدم قطعیت در دنیا نتیجه عکس گرفته است. اقدامات یکجانبه اجباری آمریکا، تلاش برای اعمال قوانین خود خارج از قلمروی این کشور و اجبار دیگر کشور‌ها به رعایت قوانین یک کشور خارجی تنها باعث ایجاد سردرگمی در میان متحدان واشنگتن می‌شود.

وی افزود تمامی قدرت‌های معقول باید به پای میز مذاکره بیایند و حالت‌های فراگیر را که در برگیرنده منافع تمامی طرف‌ها باشد، بسط دهند. با این حال واشنگتن ظاهرا برای پذیرش دنیای چند قطبی تقلا می‌کند.

اظهارات وزیر خارجه روسیه پس از آن صورت گرفت که مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از کنفرانس امنیتی مونیخ به عنوان جایگاهی برای اعلام باید‌ها و نباید‌ها به متحدان واشنگتن به ویژه در مورد ایران و روسیه استفاده کرد. سخنرانی معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با برخی مخالفت‌ها از سوی برلین و بروکسل همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
اروپا خواهان رابطه با کشور ما هم هست چی فکر کردی منتهی قبلش باید از آمریکا اجازه بگیره

اصل اینه بقیه این کارا هم سیاسی بازیه
آخرین اخبار