شینزو آبه به درخواست آمریکا ترامپ را برای نامزدی جایزه نوبل معرفی کرد

مطبوعات ژاپن گزارش دادند شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور پاییز گذشته به درخواست دولت آمریکا، دونالد ترامپ را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.

آبه به درخواست آمریکا ترامپ را برای نامزدی جایزه نوبل معرفی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مطبوعات ژاپن روز یکشنبه گزارش دادند شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پاییز گذشته به درخواست دولت آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.

روزنامه آساهی چاپ ژاپن این گزارش را پس از آن اعلام کرد که دونالد ترامپ روز جمعه ادعا کرد شینزو آبه وی را برای باز کردن باب مذاکرات و کاهش تنش‌ها با شبه جزیره کره به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرده بود.

دونالد ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد شینزو آبه یک نسخه بسیار زیبا از نامه پنج صفحه‌ای خود به بنیاد نوبل را به او داده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد از اظهارات ترامپ در این خصوص مطلع است، اما از اظهارنظر درباره روابط متقابل این دو مقام بلند پایه خودداری کرد.

در پایگاه اینترنتی بنیاد نوبل آمده است پیشنهاد نامزدی برای دریافت جایزه صلح نوبل می‌تواند از سوی هر فردی از جمله سران کنونی کشور‌ها ارائه شود. بر اساس مقررات این بنیاد، اسامی و دیگر اطلاعات درباره نامزد‌های ناموفق برای مدت زمان ۵۰ سال فاش نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
عجب اگر این فرد یه نگاه به تاریخ ملتش می کرد یه نگاه به نمونه دوم همون ریس جمهور دوره حمله آمریکا به هیروشیما متوجه میشد که هردویه قاتل هستند روح سامورایی ها وازدست رفته های هیروشیما شرمنده از این حرکت، عجب تقدیری دارد ازحامیان داعش طالبان تروریست هایکشتار یمن فلسطین میانمار نیجریه..... واقعا شرمندگی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
جایزه نادانترین فرد دنیا رو باید بهش بدن
آخرین اخبار