مدیر بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ و پوشش مطرح کرد؛

چالش‌های اساسی در همکاری با پژوهشگاه‌های خارج از کشور

جعفری گفت: در حال حاضر برای ارتباط با دیگر کشور‌ها و برگزاری دوره‌های مشترک با چالش‌هایی اساسی و مهم رو به رو هستیم.

چالش های اساسی در همکاری با پژوهشگاه های خارج از کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، راضیه جعفری مدیر بین الملل پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ و پوشش در نهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان مدیران دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که امروز در مجتمع بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر برای وارد شدن به پروژه های مشترک بلاتکلیف هستیم که منافع برای کدام طرف است، همچنین فقدان قراردادها و آیین نامه ها برای پشتوانه مالی و معنوی محصول حاصل از قراردادها وجود دارد.

در حقوق دانشجویان خارجی که کار تحقیقاتی می‌کنند،‌ با مشکل مواجه هستیم

وی افزود: در برخی از پروژه ها درباره چگونگی بیمه و حقوق دانشجوی خارجی که قرار است در کشور کار انجام دهد و به تحقیق بپردازد مشکل داریم و شیوه انجام کار را نمی‌دانیم.

جعفری بیان کرد: دعاوی و اختلافات در مباحث حقوقی مشکل دیگری است که با آن روبه رو هستیم برای حل این مشکل باید یک طرف بی طرف معرفی شود تا در صورت بروز مشکل راهگشا باشد.

مدیر بین الملل پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ و پوشش با اشاره به برگزاری نشست هایی از قبیل نشست کنونی گفت: برنامه های مفصلی برای منجر شدن به کارها و فعالیتهای مشترک با دیگر کشورها برگزار می‌شود اما علی رغم صحبت ها و قول و قرارهایی که به‌صورت حضوری در این نشست ها گذاشته می شود، هنگامی که فرد از ایران می رود دیگر پاسخگو نیست. بنابراین باید به پاسخگو بودن افرادی که دعوت می شوند توجهی ویژه شود.

کسب فرصت از ارتباطات بین المللی

جعفری اظهار کرد: باید هدف اصلی پروژه ها را مبتنی بر نیاز اساسی کشور قرار دهیم، در حال حاضر پروژه های مشترکی که تعریف می شود در راستای نیاز کشور مقابل است و انرژی و نیروی انسانی ما در خدمت آنها قرار می گیرد. بنابراین باید پروژه ها هدفمند شوند و با شناسایی نیازهای کشور در راستای آن نیازها برنامه ریزی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار