مدیرعامل بیمه سلامت ایران؛

ترویج نسخه نویسی الکترونیک در استان های مختلف

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور نیاز به اقدام جهادی دراستان‌های مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت ایران در جلسه ای که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد خطاب به حضار در کارگاه نسخه نویسی الکترونیک در کرمان گفت: برای آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک باید ازتیم‌های پرتلاشی که این کار را در کرمان آغاز کردند قدردانی شود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر موضوع آی تی از تکرار بالایی در بیمه سلامت کشور برخوردار بوده است اظهارداشت: در این بخش هرچه تذکر بدهیم در محصول نهایی و نتیجه کار توفیقات بهتری را شاهد خواهیم بود.

موهبتی ادارات بیمه بدون آی تی را به هواپیمای بدون رادار تشبیه کرد وبیان داشت: باید بتوانیم با توسعه آی تی مانیتورینیگی از خدمات خودمان در کشور داشته باشیم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور همچنین افزود: امروز همان گونه که شما با تجربه‌ای که از تلفن همراه دارید زندگی بدون تلفن همراه را دشوار وسخت می‌دانید قطعا روزی در سازمان‌هایی مانند بیمه سلامت اداره سازمان بدون آی تی ممکن نباشد.

موهبتی گفت: تصمیم عاقلانه سازمان که با همکاری تک تک ادارات در استان‌ها به آن رسیدیم به این شکل بود که باید به سمتی حرکت کنیم که خدمات خود را در چارچوب دولت الکترونیک پیش ببریم که این اقدام در واقع با استحقاق سنجی شروع شد که اقدام مهمی است ونسخه نویسی بخشی از این فرایند است.

وی تصریح کرد: کاهش حضور وروند حذف دفترچه اتفاقات خوبی را در بخش دولتی بدنبال داشت در بخش سرپایی بدنبال آن هستیم که تسری بدهیم ودر آینده نزدیک در بخش غیردولتی هم وورد کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به دو اتفاق مهم همزمان در کشور که سامانه بررسی الکترونیکی اسناد در اصفهان ونسخه نویسی الکترونیک در کرمان اظهارداشت: امیدواریم به سرعت موانع فراروی بررسی الکترونیکی اسناد بستری در اصفهان برطرف و بتوانیم آن را در کشور تعمیم دهیم.

وی گفت: در بخش بستری وسرپایی گام‌های اساسی برای تقویت فرایند‌های الکترونیک برداشته شده است.

موهبتی با بیان اینکه ۷۵ درصد اقدامات حوزه بستری در اختیار و کنترل وزارت بهداشت است اظهار کرد: به همین سبب ما در انتهای روند کار دربررسی الکترونیک اسناد بستری در اصفهان حضور داریم، اما در نسخه نویسی الکترونیک که در بخش سرپایی انجام می‌شود از ابتدای طرح حضور داریم.

مدیرعامل بیمه سلامت با تاکید بر اینکه این اتفاق مبارک زمانی ارزش واقعی را خواهد داشت که در کشور پوشش کاملی پیدا کند بیان داشت: شما می‌دانید در بخش آی تی هم زیرساخت‌ها و نیز حوزه فنی کار اهمیت دارد و در نتیجه باید تدابیر لازم را برای هدف گذاری و کمک به گروه‌هایی که می‌خواهند سامانه را انجام برسانند، لحاظ کنیم.

موهبتی گفت: مفهوم کار این نیست که باید این طرح را به تاخیر بیندازیم تا زمینه‌های لازم برای کار ایجاد شود بلکه منظور این است که تلاش ما باید این باشد که مطالبه گری ممکن و توجیه جامعه نخبگان حوزه سلامت دربخش دولتی وخصوصی شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: آنچه من در درگاه نسخه نویسی دیدم کار روشن وساده‌ای است.

موهبتی با اشاره به مخالفت‌های سد راه اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور اظهار کرد:، چون مقاومت هست نباید درکار تردید کرد، زیرا ممکن است علت این مقاومت‌ها به خدشه به منافع عده‌ای ربط داشته باشد وحتی مقاومت‌ها چند برابر شود در نتیجه به میزان افزایش مقاومت تدبیرما بیشتر شود.

وی ادامه داد: ما نیازمند تعامل برای اجرای موفق نسخه نویسی الکترونیک در کشور هستیم.

موهبتی افزود: کارشناسان حوزه نظارت و رسیدگی و فناوری اطلاعات به گونه‌ای باید بر موضوع احاطه کامل داشته باشند که بعد از این کارگاه دو روزه در کرمان، به راحتی کار را در استان‌های خود پیش ببرند.

وی تاکید کرد:امیدوارم سال آینده دراین موقع با پوشش ۸۰ درصدی در استان ها در اجرای نسخه نویسی الکترونیک روبرو شویم.
انتهای پیام/ی

برگزاری کارگاه دو روزه آموزش نسخه نویسی الکترونیک در کرمان

برچسب ها: بیمه ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار