خواننده ارزشی کشورمان:

بعد از انقلاب توانستیم از قدرت موسیقی بهره ببریم

توسلی گفت: قدرت موسیقی در همه زمان‌ها در هنر و موسیقی وجود داشته و دارد که ما بعد از انقلاب از این قدرت بیشتر بهره بردیم.

محسن توسلی خواننده ارزشی کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه موسیقی پرداخت و گفت: ارزیابی درباره اینکه در حوزه موسیقی پیشرفت کرده ایم یا خیر به سادگی ممکن نیست چراکه در برخی شاخه‌های موسیقی پیشرفت کرده ایم، اما در برخی نقاط ضعف هم داشته ایم.

وی با بیان اینکه علت نقطه ضعف‌ها در حوزه موسیقی به ذائقه مخاطب بازمی گردد، تصریح کرد: اکثرخواننده‌ها به دلیل مارکتینگ مجبور هستند دنبال سلیقه مخاطب خود بروند و همین مساله باعث شده تا مردمی که زمانی با موسیقی فاخر اساتیدی، چون شجریان و ناظری خاطره داشتند و زندگی می کردند، اکنون به سمت موسیقی و شعر‌های سخیف و دم دستی بروند.

توسلی با بیان اینکه سلیقه مخاطب و کشش موسیقی سطحی، خوانندگان و علاقمندان به خوانندگی را به جای دنبال کردن شعر و موسیقی فاخر به سمت موسیقی وشعر‌های دم دستی کشانده است، بیان کرد: در این شرایط حتی خود ما هم که بر روی موسیقی ارزشی کار می‌کنیم، اگر سراغ اشعار مغزدار و موسیقی‌های مغزدار و اصیل بریم مخاطب اقبالی نشان نخواهد داد؛ پس نتیجه می گیریم یکی از اصلی‌ترین مسائل تاثیرگذار در موسیقی امروز که خیلی سطحی و ضعیف شده سلیقه مشتری است.

وی بیان کرد: برای مثال اگر شما سری به کنسرت استاد حسام الدین سراج درتالار وحدت بزنید و این خواننده یک سانس درماه کنسرت داشته باشد یا سالن پر نمی‌شود و یا به سختی پر می‌شود، اما سالن میلاد نمایشگاه با خوانندگانی که غالبا شعر و موسیقی متوسط روبه پایین دارند همیشه مملو از جمعیت است.

توسلی درباره موسیقی هدفمند گفت: امروزه همه می‌دانند که در همه مسائل، زبان هنر یکی ازقدرتمندترین زبانهاست و قدرت موسیقی در این بین ازبقیه هنر‌ها بیشتر است.

این فعال موسیقی با اشاره به فعالیت خود در این حوزه بیان کرد:من درحوزه فعالیت خودم این قدرت را کاملا لمس کردم مخصوصا درحوزه بین الملل مثلا کار‌هایی که به زبان عربی تولید کردم و دربرنامه‌های مختلف درکشور لبنان و سوریه اجرا کردم؛ تاثیرگذاری خوب و جریان سازی که بعد از اجرای این موسیقی‌ها راه افتاد نشان از قدرت موسیقی و کلام به زبان هنر است که  به قبل و بعد از انقلاب ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: قدرت موسیقی در همه زمان‌ها و عصر‌ها در هنر و موسیقی وجود داشته و دارد که ما بعد از انقلاب از این قدرت بیشتر بهره بردیم و استفاده کردیم.

توسلی با بیان اینکه در مسائل اجتماعی و خانواده هم می‌توان از قدرت هنر بهره برد که تابه امروز خیلی کم استفاده شده است، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به اعتیاد وطلاق و امثالهم اشاره کرد که به راحتی می توان به وسیله موسیقی و هنر جریان سازی کرد.

انتهای پیام/

چرا سطح موسیقی کشور تنزل داشته است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار