استاندار خراسان شمالی:

بانوان خراسان شمالی به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: جامعه زنان صرف داشتن سواد و تجربه نمی‌توانند معیشت خود را تامین کنند، بنابراین باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با بیان این که جامعه زنان صرف داشتن سواد و تجربه نمی‌توانند معیشت خود را تامین کنند ، بنابراین باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند، گفت: مجمع مشورتی بانوان به نمایندگی از تمامی زنان خراسان شمالی هر چه سریع‌تر مطالبات خود را از سازمان فنی و حرفه‌ای طلب کنند ، زیرا نباید از مسئله مهم آموزش غفلت کرد.

وی افزود: بخشی از معضلات خانواده‌ها را می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم و به موقع و با تاکید بر داشتن برنامه حل کرد تا زنان ما به سمت معضل بدسرپرست شدن پیش نروند.

شجاعی گفت: بسیاری از تحصیل کرده‌ها تنها به مباحث نظری اکتفا می‌کنند در حالی که بحث مهارت آموزی بسیار اهمیت دارد تا بتوان شاهد اتفاتقات خوب در حوزه بانوان باشیم، بنابراین این موضوع باید در تمامی شهرستان‌ها نیز فراگیر شود.

استاندار خراسان شمالی خطاب به روسای کمیسیون‌های مجمع مشورتی بانوان با تاکید بر این که طرح‌های ارائه شده این مجمع باید پختگی لازم را داشته باشد ، بیان کرد: باید جایگاه بانوان در موضوعات اجرایی به درستی تعریف شود چراکه در این حالت تجربیات خوبی کسب می‌شود که منجر به تصویب مصوبات منطقی برای این حوزه خواهد شد.

وی با اشاره به این که مجمع مشورتی بانوان باید در تمامی حوزه‌ها توسعه یابد ، افزود: بسیار زمان می‌برد تا به آنچه که می‌خواهیم ، دست یابیم که جامعه بانوان کشور هم از این مسئله مستثنی نیستند ، زیرا در این سال‌ها هم مسیر به درستی خوب طی نشده و هم اینکه فضای کار به خوبی سنجیده نشده است.

وی گفت: در برخی موارد مشکلات حوزه زنان با ابلاغ ، بخشنامه و دستور کاری، حل نمی‌شود بلکه جنس کار به فرهنگ سازی ، نوع نگاه ، فهم و درک اطرافیان بستگی دارد ، چون در یک مثال جامع و کلی می‌توان گفت که مشکلات خانوادگی و طلاق در همه جای دنیا وجود دارد، اما نوع نگاه به این موضوع در هر کشوری متفاوت است.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: سازوکار‌های فرهنگی ، دیدگاه‌های نظری در خصوص زنان را سخت می‌پذیریم و سخت کار می‌کنیم در حالی که من چنین نگاهی به حوزه بانوان ندارم ، زیرا اگر به بحث شناخت کامل و احراز شایستگی دست یابم ، بدون شک از زنان بیشتری در مناصب مدیریتی استفاده خواهم کرد.

شجاعی گفت: مجمع مشورتی بانوان باید خروجی داشته باشد، زیرا مباحث ابلاغ و بخشنامه‌ها اهمیتی ندارد بلکه باید دنبال راهکار‌های عملیاتی برای به حداقل رساندن مشکلات جامعه بانوان بود.

وی در ادامه افزود: تولید ، بازاریابی ، صادرات و فروش همگی باهم و دریک مجموعه می‌تواند این زنجیره حمایت از فروش محصولات بانوان را تقویت کند.

انتهای پیام / ب

سوق دادن بانوان خراسان شمالی به سمت مهارت آموزی

برچسب ها: استاندار ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.