مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان:

یک سوم جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: بیش از ۲۴۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

رضا ممتحن مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: جمعیت استان یعنی بیش از ۲۴۳ هزار نفر از جمعیت استان سمنان و ۴۱ هزار نفر از اتباع و مهاجرینی که در استان ساکن هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. این افراد در ۵ صندوق کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، صندوق روستائیان و عشایر، بیمه سلامت اتباع و سایر اقشار جامعه جمع بندی شده اند.

وی با اشاره به ۱۶ دفتر پیشخوان در استان که خدمات بیمه‌ای سلامت را ارئه می‌کنند افزود: بیمه سلامت استان با ۳۵ موسسه  نیز در استان طرف قرار داد است.

ممتحن تصریح کرد: سامانه شرکای کاری، الکترونیکی شدن ارتباطات بیمه ای، بستر سازی و امنیت فیبر نوری و افتتاح دو باب ساختمان بیمه‌ای در شهرستان‌های گرمسار و دامغان از مهمترین دستاورد‌های بیمه سلامت استان در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقا در میان روستائیان در استان سمنان گفت: این طرح در سال‌های ۹۴ و ۹۵ نسبت به گذشته بیش از ۴۵۰ درصد سرانه درمان در مراکز روستایی را افزایش داده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: ۵۸ پزشک و ۴۷ ماما در ۴۲ مرکز روستایی در استان سمنان مشغول به خدمت در مراکز مربوط به بیمه سلامت وستایی هستند.

وی افزود: سامانه ۱۶۶۶ از شهریور سال جاری در بیمه سلامت کشور راه اندازی شده و هر ۱۵ روز یکبار در روز‌های دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ مدیران کل استانی آماده ارتباط مستقیم مردم با این سامانه و دریافت انتقادات و پیشنهادات هستند.

ممتحن افزود: بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان هزینه شده است.

انتهای پیام / گ

نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان برگزار شد

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.