سردرگمی در شهرداری اراک

گزینه ی دوم شهرداری اراک باز هم با حرف و حدیث رو به روست.

سردرگمی در شهرداری اراک به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مهدی فاتحی که عصر روز گذشته ۲۷ بهمن ماه با اخذ ۷ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱ رأی سفید از سوی شورای کلانشهر اراک به عنوان گزینه شهرداری اراک معرفی شد مثل گزینه قبلی با، اما و اگر‌هایی رو به رو است.

بعد از گذشت حدودا سه ماه از استعفای داود تاجران به دلیل بازنشستگی هنوز هم شورای شهر اراک شهرداری را سردرگم گذاشته است.

شورای شهر اراک که پیش از این در اواسط دی ماه از بین خودشان سعید نادری جوانی بی تجربه در حوزه شهرداری را به عنوان گزینه شهرداری انتخاب کردند که با مخالفت‌های بسیاری روبرو شد وحتی داد آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی را هم درآورد.

این شورا دیروز هم در ۲۷ بهمن ماه ۹۷ مهدی فاتحی را که دارای حرف و حدیث‌های فراوانی است و پیش از این شهردار یکی از شهر‌های جدید و بسیار کوچک اصفهان بوده و در پی حکم قضایی برکنار شده با اکثریت آرا برای انتصاب در سمت شهردار کلان شهر اراک انتخاب و معرفی کرد.

این انتخاب غیر منطقی موجب شد مرتضی سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک بگوید، مهدی فاتحی از نظر قانونی شرایط انتصاب شهردار اراک را ندارد و احتمالا شهرداری دوباره دچار بلاتکلیفی شود.

حتی موجب شد حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی با صدور پیامی درخصوص انتخاب کزینه جدید شهرداری، با اعضای شورای شهر اتمام حجت کند و بحث عدم کفایت شورای اسلامی اراک را مطرح کند.

متن این پیام به این شرح است.

سلام علیکم

بدینوسیله به فرهیختگان اصحاب رسانه و شهروندان عزیز اراکی اعلام می‌کنم چنانچه محرز شود گزینه شورای محترم اراک فاقد صلاحیت لازم برای تصدی شهرداری اراک می‌باشد طرح عدم کفایت شورای اسلامی اراک از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد، زیرا مدت سرپرستی به اتمام رسیده و اعضای محترم شهر عالما عامدا افراد فاقد صلاحیت را معرفی می‌نمایند و عملا شهر را در بن‌بست قرار داده‌اند. امیدوارم نصایح نصیحت‌گران را شنوا باشند و مصالح مردم را بر مصالح گروهی ترجیح دهند.

قابل ذکر است که طی مصاحبه علیرضا مرادی یکی از اعضای شورای شهر اراک که در دی ماه با خبرگزاری ایرنا داشت:با نزدیک شدن به انتهای سال انتخاب شهردار دارای اهمیت بسیار میباشد و شهرداری دارای بدهی است که با وضعیت بودجه این بدهی افزایش میابد و به تعویق افتادن انتخاب شهردار به مصلحت شهر نیست.

انتهای پیام/ی

فاتحی و نادری دو انتخاب پر ماجرای شورای شهر اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.