مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد؛

برنامه اول ۵ ساله حوزه علمیه در سال ۹۸ آغاز می شود

آیت الله اعرافی گفت:این برنامه پس از چهار مرحله دریافت و بررسی هزار ایده،آسیب شناسی،پرداختن به آن و جمع آوری مطالبات انجام شده و بر اساس این سه ضلع اسناد کلان حوزه را تدوین کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه شامگاه شنبه در دیدار مدیرکل و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی قم، ضمن تقدیر و قدردانی از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حرکت انقلابی و همیشه در صحنه ملت بصیر ایران حرکتی ارزشمند بود که در چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی بار دیگر شکل گرفت و مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

عضو شورای عالی حوزه اضافه کرد:حوزه علمیه قم به نقش و رسالت سازمان تبلیغات آگاهی و اشراف کامل دارد و آمادگی کامل خود را در ساحت‌های مختلف کابردی و مهارتی اعلام می‌کند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با سابقه درخشانی که در بدو تاسیس انقلاب اسلامی تا کنون ارائه کرده است در جای جای کشور نقطه اثر و حضوری ارزشمند داشته است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به نقش و محوریت مسجد در فعالیت‌های سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنید همانطور که مسجد نقش محوری و کانونی فعالیت‌های سازمان را دارد، کاستی‌ها و کمبود‌های مساجد در مناطق مختلف کشور را جبران کنید.

مدیرحوزه‌های علمیه تاکید کرد: فعالیت‌های سازمان تبلیغات در قم باید از سوی مسئولان این سازمان دو مأموریتی دیده شود یکی فعالیت‌های سازمان در قم و دیگری خدمات این سازمان با پشتوانه حوزه علمیه و مراکز پژوهشی آن برای سراسر کشور، لذا باید زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم برای فعالیت‌های آن تدارک دیده شود.

وی تصریح کرد: امروز آن چیزی که مورد نیاز جامعه است، حضور و فعالیت مساجد تراز انقلاب اسلامی می‌باشد. مساجدی که دارای امام جماعت فاضل و عالم بوده و سه وعده نماز در آن اقامه گردد.

آیت الله اعرافی افزود: در همین راستا ۳۰ سند، منشور، چشم انداز تصویب شد که منتهی در ذیل این سند چشم انداز ۵ ساله ۲ هزار پرونده قرار دارد که برخی از طرح‌های مهم آن شامل؛ کارویژه‌های روحانیت، درختواره رشته ها، طرح‌های مربوط به ارتباط حوزه با درون، روحانیت، جامعه، نظام و بین الملل ترسیم شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سال ۹۸ آغاز برنامه اول ۵ ساله حوزه علمیه می‌باشد، گفت: این برنامه پس از چهار مرحله دریافت و بررسی هزار ایده، آسیب شناسی، پرداختن به آن و جمع آوری مطالبات انجام شده و بر اساس این سه ضلع اسناد کلان حوزه را تدوین کردیم، اسنادی که نقش پایه‌ای و اساسی فعالیت‌های حوزه را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه نقش محوری مسجد در افق ۱۴۱۴ بیش از ۹۰ هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی می‌باشد،یادآورشد: در بحث درختواره رشته ها، در مرکز تخصصی تبلیغ حوزه ۳۰ رشته و گرایش برای تبلیغ طراحی شده است که عرصه خوبی برای تربیت نیرو‌های مورد نیاز سازمان تبلیغات می‌باشد.

انتهای پیام/ح

قم باید دارای هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.