هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

حناچی به زودی گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری را ارائه می‌دهد/ بودجه سال آینده تا ۱۰ اسفند به صحن شورا می‌آید

رئیس شورای شهر تهران گفت: بودجه سال ۹۸ تا ۱۰ اسفند به صحن شورا می‌آید.
 
حناچی به زودی گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری را ارائه می‌دهد/ بودجه سال آینده تا ۱۰ اسفند به صحن شورا می‌آیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز در یکصد و بیست و چهارم جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۲۸ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به مصوبات امروز جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز شورای شهر تهران به دلیل برگزاری جلسه هم اندیشی صبح امروز با شهردار تهران، با تأخیر شروع شد.

وی افزود: جلسه هم اندیشی مربوط به گزارشی بود که شهردار تهران درباره وضعیت شهر تهران ارائه کرد و گزارش ۱۰۰ روزه خود را هم در هفته آینده به شورا ارائه می‌دهد و در صحن حضور خواهد یافت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این جلسه نظرات وی را در خصوص دادگاه میرلوحی و خداکرمی هم مطرح کرده‌ام و از نوع رفتاری که در حال انجام است، انتقاد کردم.

وی با بیان اینکه جلسه امروز با بند‌های مربوط به باغات شروع شد، افزود: در ادامه بحث تأخیر در پرداخت جریمه‌هایی که باید به شهرداری داده شود، بررسی و این لایحه کاملاً لغو شد.

هاشمی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث خانه موزه‌ها بود و همین رابطه خانه موزه سیمین و جلال بررسی شد، تصریح کرد: بحث قیمت‌گذاری برای ورود به این خانه‌ها بررسی و مقرر شد که ورودیه اخذ شود.

وی افزود: مورد دیگر مربوط به نمایندگی در کمیته نورپردازی بود که این مورد هم در شورا بررسی و تصویب شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که به همراه شهردار تهران از یکی از شرکت‌های صنایع دفاعی داشتند، تصریح کرد: این شرکت در ساخت باتری‌های لیتیومی که در وسایل نقلیه استفاده می‌شوند، فعال شده‌اند و امکان تولید باتری را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: در اجرا با شرکت‌هایی رو به رو شدیم که موتور را هم می‌توانند طراحی کنند و حتی شرکت‌هایی بودند که می‌توانستند به راحتی بدنه موتورسیکلت را هم بسازند، لذا بازدید از این مجموعه نشان داد که ما کاملاً توانایی ساخت موتوربرقی را داریم و می‌توانیم آن را افزایش دهیم و اگر به سرعت انجام شود، هم منجر به تولید شغل، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و آلودگی کمتر می‌شود و من به آقای حناچی توصیه کردیم که از وزارت نفت، وزارت صنعت، شهرداری و بانک‌ها بخواهد که وظایف خود را انجام دهند که امکان استفاده از خودرو‌ها، تاکسی‌ها، موتور‌ها و اتوبوس‌های برقی فراهم شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص علت عملیاتی نشدن تفاهم‌نامه‌ای که میان شهردار تهران و وزیر نفت امضا شد، گفت: شرکت نفت همیشه فعالیت‌ها را رصد می‌کند و بعد از راستی آزمایی پرداختی‌های خود را انجام می‌دهد، لذا باید دید که آیا وزارت نفت راستی آزمایی کرده است یا خیر.

وی در خصوص بودجه ۹۸ افزود: بودجه به کمیسیون‌ها ارجاع داده شده و زمان ارائه پیشنهاد کمیسیون هم به پایان رسیده است و به زودی نظر کمیسیون به کمیسیون تلفیق ارجاع داده می‌شود و در نهایت آن را به صحن می‌آوریم و من فکر می‌کنم تا ۱۰ اسفند بودجه را به صحن بیاوریم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص پرداخت بدهی پیمانکاران شهرداری گفت: روشی که ما به شهرداری گفتیم، روش مشخصی بر اساس هایتو بود و از این طریق بدهی ۸۰ درصد پیمانکارانی که ۲۰ درصد هزینه را دارند، پرداخت می‌شود تا از تعداد بدهکاران شهرداری کم شود و با آن‌هایی که ۲۰ درصد را تشکیل می‌دهند، مذاکره شود تا در صورت لزوم با استفاده از بودجه غیر نقدی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار