استاندار حلبچه:

آمادگی همکاری برای بی‌اثر شدن تحریم‌ها علیه ایران را داریم

استاندار حلبچه گفت: آمادگی همکاری با ایران برای بی‌اثر شدن تحریم‌ها علیه این کشور را داریم.

آمادگی همکاری برای بی‌اثر شدن تحریم‌ها علیه ایران را داریمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه امروز یکشنبه در نشست مشترک با استاندار کرمانشاه ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم فرزندان ما صدمین سال پیروزی انقلاب را به شما تبریک بگویند و استان حلبچه و اقلیم کردستان خود را مدیون مردم جمهوری اسلامی ایران و کمک‌های بی دریغ آن‌ها می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه حلبچه در طول تاریخ و خصوصا در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ بار‌ها مورد ظلم و ستم قرار گرفته، افزود: در این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان و همراه ما بوده است.

استاندار حلبچه با اشاره به دیگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به این استان بیان داشت: از این رو ما مردم حلبچه همواره مدیون ملت ایران هستیم.

وی اشاره‌ای نیز به تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشت و گفت: این تحریم‌های خبیثانه نه تنها بر دولت جمهوری اسلامی بلکه تحریمی است که کودک و پیر و جوان کشور ایران را تحت شعاع قرار می‌دهد و باید تلاش کنیم که این تحریم‌های خبیثانه متلاشی و بی‌اثر شود.

توفیق رحیم عنوان کرد: روابط محکم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین استان‌های کرمانشاه و حلبچه علاوه بر کاهش اثر تحریم‌ها به سود مردم دو استان نیز هست و همچنین از نظر دینی حرکتی انسان دوستانه محسوب می‌شود که رضای خدا را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: اولین اقدام برای از بین بردن این تحریم‌ها حفظ امنیت مرز‌های دوطرف است و امنیت در جمهوری اسلامی به معنی وجود امنیت در اقلیم و استان حلبچه است.

استاندار حلبچه با بیان اینکه شهر حلبچه نزدیک به ۴ سال گذشته به استان تبدیل شد که ۱۲۰ هزار جمعیت و چهار بخش و یک شهرستان دارد، گفت: به لحاظ فرهنگی، دینی، اجتماعی و تاریخی استانی غنی است و اغلب روشنفکران کرد یا اهل حلبچه بودند و با در حوزه حلبچه زندگی می‌کردند.

وی استان حلبچه را فعال در حوزه جنبش‌های اسلامی دانست و بیان داشت: وجود مدارس متعدد دینی در این استان گواهی بر این ادعاست.

توفیق رحیم خصوصیات ۲ استان حلبچه و کرمانشاه را نزدیک به هم بیان کرد و اظهار داشت: حلبچه به لحاظ گردشگری یک استان باز محسوب می‌شود و دارای دشتی به عنوان «شاره زور» است که یکی ازبزرگترین دشت‌ها در جهان است.

وی افزود: از نظر ذخائر نفتی حلبچه غنی‌ترین ذخائر را دارد که می‌توان به سود دولت عراق و کشور ایران از آن استفاده کرد.

استاندار حلبچه ادامه داد: استان حلبچه دارای ۱۱۷ کیلومتر مرز مشترک با استان کرمانشاه است،  ما بر سر امنیت بسیار حساس هستیم و امنیت ایران را امنیت خودمان می‌دانیم و برای تقویت و ارتقای امنیت در هر دو طرف تلاش می‌کنیم.

وی از همزیستی مسالمت آمیز بین اقلیت‌های حلبچه سخن گفت و افزود: همچنین تاریخ حلبچه از نظر مبارزه با ظالمان بی نظیر است.

انتهای پیام /ا

نشست مشترک استاندار حلبچه با استاندار کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار