باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

سد معبر مشکلی برای تمام فصول / ساکنان چناران گرگان از سد معبر دایمی شهرک گله مندند + فیلم

تخلفات شهری مجموعه مواردی است که علاوه بر نقش حقوق شهروندی، سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال می کند و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  در تخلفات شهری سدمعبر و تضییع حقوق عابران پیاده از مواردی است که در اکثر مناطق شهری به چشم می‌خورد و از این رو استان گلستان نیز از این معضل مستثنی نیست و در این بین گرگان مرکز استان با مشکل بیشتری در این بخش مواجه است.
 
 
در برخی از نقاط پر تردد مانند منطقه چناران گرگان، سد معبر و توقف وسایل نقلیه باعث نارضایتی تعدادی از شهروندان شده است.

منطقه چناران گرگان یکی از مناطق شلوغ شهر و بازار متمرکز فروش میوه و تره بار که در عین داشتن مزایایی برای خریداران، مشکلاتی را هم برای برخی از مغازه دار‌ها و هم برخی از ساکنان این منطقه، ایجاد کرده است.
 
سد معبر مشکلی برای تمام فصول / ساکنان چناران گرگان از سد معبر دایمی شهرک گله مندند

نبود پارکینگ موجب شده که برخی افراد خودرو‌های خود را به صورت دوبله کنار مغازه پارک کنند و از طرف دیگر مغازه دار‌ها نیز جنس‌های خود را جلوی مغازه می‌چینند و موجب سد معبر می‌شوند.

این موضوع باعث شده که هم تردد در این منطقه دچار مشکل شود و هم برخی از شهروندان و برخی مغازه دار‌ها از این وضعیت گله‌مند شوند.
 

یکی از ساکنین این منطقه دراین باره گفت: برخی مغازه دار‌ها اجناس خود را در بیرون از مغازه‌های خود پهن می‌کنند که مانع تردد راحت مردم می‌شود.

فرد دیگری از اهالی این منطقه نیز گفت: به علت پارک بدون رعایت قوانین خودرو‌ها و پارک خودرو مقابل منزلم چندین بار نتوانستم خودرو شخصی ام را از منزل خارج کنم.
 
سد معبر مشکلی برای تمام فصول / ساکنان چناران گرگان از سد معبر دایمی شهرک گله مندند

کوشا فرمانده ایستگاه شماره یک راهنمایی و رانندگی گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: در دنیا رویکرد به این نحو است که پلیس در خیابان‌ها حضور کمتری داشته باشند ما تا کی می‌توانیم در طول شبانه روز در همه خیابان‌ها عامل مستقر کنیم و بیشتر باید رویکرد عوض شود و پایش تصویری داشته باشیم.

وی ادامه داد: مردم خودشان نیز باید این موضوع را رعایت کنند و حضور فیزیکی پلیس هرچه کمتر باشد بهتر است و با همکاری و همیاری شهروندان انجام پذیرد.

علاوه بر این‌ها ساکنان منطقه از بهداشت عمومی هم بسیار گله‌مند هستند و شهروندی در این باره گفت: این کار باعث جذب حشرات و موش می‌شود که ممکن است به سلامت ما لطمه وارد کند.
 
سد معبر مشکلی برای تمام فصول / ساکنان چناران گرگان از سد معبر دایمی شهرک گله مندند

مطهری شهردارمنطقه ۳ گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   در این مورد گفت: برخی مغازه‌های منطقه کاشانی گرگان بر اساس مدت زمانی که پیاده رو را اشغال کردند طبق ماده ۴ مصوبه شورای شهر به شهرداری بدهکارند و پرونده هایشان نیز موجود است.

وی ادامه داد: با اولین پاسخ استعلامی باید مفاسا حساب (تسویه بدهی) از شهرداری بگیرند و در نهایت اگر ساکنین محل شکایت داشته باشند نسبت به این موضوع، می‌توانیم از طریق بند ۲۰ ماده ۵۵، و نسبت به پلمب مغازه متخلف اقدام کنیم.

مطهری افزود: شهرداری موضوع نظافت را پیگیری و اقدام هم میکند، اما برخی مغازه داران همکاری نمی‌کنند و در این حوزه تذکر‌هایی به آن‌ها داده شده و چندین بار پلاستیک برای جمع آوری زباله‌ها در اختیارشان قرار داده شده است.
 
سد معبر مشکلی برای تمام فصول / ساکنان چناران گرگان از سد معبر دایمی شهرک گله مندند
 
وی با اشاره به حل اساسی این مشکلات افزود: ما از بهداشت خواستیم که به این موضوع ورود کند به این دلیل که اکثر مغازه دار‌ها میوه و تره بار هستند زباله‌ها را داخل جوی می‌ریزند که باعث می‌شود حیوانات موذی در این منطقه زیاد شوند.

مطهری گفت: همچنین ما از کارشناسان بهداشت، نیروی انتظامی و شهرداری درخواست کردیم پای کار بیایند که معضل اساسی منطقه چناران حل شود.
 
سد معبر مشکلی برای تمام فصول / ساکنان چناران گرگان از سد معبر دایمی شهرک گله مندند

ناصری معاون مرکز بهداشت گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   نیز در این باره گفت: به همکارانم تذکر خواهم داد که بازدید از این منطقه را بیشتر کنند مخصوصا در چناران، که میوه فروشان در این منطقه زیاد هستند و ما حتی با معاونت خدمات شهرداری طی بازدیدی که داشتیم چند متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردیم.

وی ادامه داد: ما در تعزیرات یک شعبه داریم که متخلف نیز معرفی کردیم، اما متخلف مشکل را رفع نمی‌کند و به کار خود ادامه می‌دهد که اگر این وضع ادامه پیدا کند برخورد قاطع تری با آن‌ها می‌شود.

با این تفاسیر مشخص است که برای حل مشکل شهرک چناران گرگان هم مسئولان و هم مردم باید پای کار بیایند و هر یک وظیفه خودرا انجام دهند.
 
سد معبر مشکلی برای تمام فصول / ساکنان چناران گرگان از سد معبر دایمی شهرک گله مندند

مردم با رعایت قوانین و احترام به فرهنگ و مسئولان با برنامه ریزی صحیح، نظارت و پیگیری‌های مستمر، تا بدین ترتیب، مشکلات برخی از مناطق پرتردد شهرمان رفع شود و در نهایت رضایت مردم حاصل شود.

گزارش از سیده معصومه مرتضوی اول

انتهای پیام/م
 
 
برچسب ها: مردمانه ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.