رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد

دستگیری سارقان منازل پایتخت با بیش از ۱۵ فقره سرقت + عکس

سرهنگ علیزاده از دستگیری ۴ عضو یک باند سرقت از منازل در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: ابتدای بهمن ماه سال جاری در پی مراجعه فردی به بانک برای نقد کردن یک فقره چک حامل، مشخص شد که چک همراه وی جعلی است و بدین ترتیب موضوع برای بررسی بیشتر به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد در ۱۴ آذر ماه سال جاری چک مورد نظر از یک خانه در بلوار قیام، به سرقت رفته است و سارقان پس از ورود به منزلی در محدوده بلوار قیام، با تخریب گاو صندوق، محتویات آن را که شامل مقادیری پول نقد، طلاجات، ارز و حدود ۶۰ فقره چک‌های مختلف از جمله چک‌های حامل بود، در مجموع به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان را سرقت و پس از مدتی چک‌های مسروقه را در بازار خرج کردند.

سرهنگ علیزاده تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته مأموران، در ۲۱ بهمن ماه سال جاری، یکی از اعضای این باند را به نام مجید، شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در میدان امام حسین (ع) دستگیر کردند.

دستگیری سارقان منازل پایتخت با بیش از ۱۵ فقره سرقت + عکس

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مجید مشخص شد سردسته این باند مهران نام دارد که این متهم نیز همان روز در محله اجاره دار شناسایی و دستگیر شد و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه هفتم انتقال داده شد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های انجام شده نفر سوم این باند را به نام داوود معرفی کردند، گفت: این متهم که در زمینه خرید و فروش موادمخدر هم فعالیت دارد؛ در مخفیگاهش در خیابان پیروزی دستگیر و از مخفیگاهش بیش از یک کیلوگرم حشیش کشف شد.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته از اعضای این باند سرقت که ۳۰ تا ۳۵ ساله هستند و اعتیاد به مواد مخدر دارند و دارای سوابق کیفری متعددی از جمله سرقت، تهدید، قاپ زنی، خرید و فروش مواد مخدر و ... هستند و به ۱۵ فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر تهران اعتراف کردند که تاکنون ۸ تن از مالباخته‌ها شناسایی شدند.

سرهنگ علیزاده: سارقان در اعترافات خود گفتند که بعد از شناسایی منزل مورد نظر و اطمینان از خالی بودن منزل، نقشه دزدی را کشیده و با ورود به بالکن و تخریب درب‌های ورودی ساختمان، اقدام به سرقت می‌کردند.

وی افزود: سارقان که سرقت‌های خود را از غروب آفتاب تا نیمه‌های شب انجام می‌دادند، در اعترافات خود اعلام کردند که اموال سرقتی را توسط یک واسطه به ۲ نفر مالخر می‌فروختند که در حال حاضر یکی از مالخر‌ها دستگیر و با توجه به سرنخ‌های به دست آمده تلاش برای دستگیری واسطه و مالخر دیگر ادامه دارد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به کشف لوازم و ادوات سرقت منزل از جمله دیلم و ... و تعدادی لوازم سرقتی از متهمان گفت: این پرونده در شعبه ۱۲ بازپرسی ناحیه ۱۲ تهران بررسی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع سرقت، لازم است تا در مقابل تمامی پنجره‌ها به ویژه در طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوار‌های کوتاه، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب شود.

انتهای پیام/

دستگیری ۴ عضو یک باند سرقت از منازل در پایتخت

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیشگیری از ورود سارقین به منزل
۲۲:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
تکیه به دوربین و دزدگیر برای غیر ممکن کردن ورود سارقین، یقینا بزرگترین اشتباه استراتژیکه، در حالیکه اگر قفل ضد دیلم نصب کنید که ورود سارقینی که از در وارد میشوند را بدون هیچ اما و اگری غیر ممکن کنه و همچنین حفاظ ضد دیلم نصب کنید که ورود سارقین را از بالکن، پنجره ها، نورگیر و پاسیو غیر ممکن کنه، میتونید خونه را محلی برای آرامش و امنیت بدونید
آخرین اخبار