حجت الاسلام و المسلمین ایزدهی:

پژوهشگاه علوم اسلامی و انسانی در حال تطبیق با علوم جدید است

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه باید بتواند به تولید علوم اسلامی و انسانی و تبدیل آن‌ها به علوم تطبیق آن‌ها با علوم جدید و ارائه آنان بپردازد.

پژوهشگاه علوم اسلامی و انسانی درحال تطبیق خود با علوم جدید استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی در نشست خبری آیین رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب مقام معظم رهبری بیانیه‌ای صادر کردند اظهار کرد: راه‌های زیادی را باید بپیماییم و اکنون فقط گام اول برداشته است.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری بیام کرد: باید با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری پیش برویم و علوم انسانی که در کشور‌ها تدوین شده‌اند، تبدیل به سبک زندگی می‌شوند.

باید بتوانیم نمونه واقعی از علوم انسانی خود را ارائه کنیم

وی با بیان اینکه مواجه انقلاب با فرهنگ غرب تمدنی است، گفت: اگر غرب در تمام جهان سلطه افکنده مدیون علوم انسانی خود است، اگر انقلاب اسلامی بخواهد خود را به عنوان الگویی معرفی کند باید بتواند نمونه واقعی از علوم انسانی خودرا ارائه کند؛ رمز پویایی ما این موضع است.

 حجت الاسلام و المسلمین ایزدهی درباره چگونگی عرضه علوم انسانی بومی بیان کرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه وارد فرایندی شده است که بتواند به تولید علوم اسلامی و انسانی و تبدیل آن‌ها به علوم تطبیق آن‌ها با علوم جدید و ارائه آنان بپردازد.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی ادامه داد: در سطوح مختلف و برای پاسخگویی به نیاز جوانان بخش‌های مختلفی در پژوهشکده ایجاد شوند و پژوهشکده به عنوان یک برند شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشنامه‌ها مبنا هستند، اظهار کرد: مجموعه دانشنامه‌های مختلف در پژوهشکده تدوین شدند و امروز به همگرایی واقعی برای ارائه محصولات رسیده ایم.

 حجت الاسلام و المسلمین ایزدهی با اشاره به اینکه زمان واگرایی گذشته است گفت: هدف و مقصد یکی است و اگر قرار باشد تمدنی ایجاد شود باید همه دست به دست هم دهیم تا محصولی علمی تدوین شوند.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی درباره کتاب‌ها در بخش‌های مختلف گفت: یک کتاب در پژوهشکده حکمت، ۲۱ کتاب در پژوهشکده هنر، ۷ کتاب در پژوهشکده جوانان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.