دستگاه لوله مغزی سیار ۱۱۵ تعمیر و نوسازی شد

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: دستگاه لوله مغزی سیار ۱۱۵ در این شرکت تعمیر و نوسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یونس عباسی لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه دستگاه لوله مغزی سیار ۱۱۵ از سال ۱۳۷۶ وارد چرخه عملیات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شده گفت: بدلیل غیرترافیکی بودن و نیاز نداشتن به مجوز‌های خاص تردد در جاده‌ها، در تمامی محدوده فعالیت این شرکت و اغلب در جاده‌های صعب‌العبور مأموریت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان داشت: این دستگاه از زمان شروع بکار تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ مورد عملیات مختلف تعمیر و تکمیل چاه‌ها را به انجام رسانده است.

عباسی لرکی تصریح کرد: فرسودگی بیش از حد تریلر دستگاه و ضرورت اهمیت جایگاه ایمنی (HSE) و انحصاری بودن لاستیک‌های تریلر و خرابی‌های مکرر سیستم تعلیق و به منظور ارتقاء سیستم‌های هیدرولیک، بازسازی و تعمیرات اساسی آن در دستور کار واحد لوله مغزی سیار این مدیریت قرار گرفت.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اذعان داشت: در همین راستا تعمیرات اساسی و تغییرات مختلف بر روی این دستگاه انجام شد که ضمن افزایش توان عملیاتی دستگاه نسبت به گذشته، آماده حضور در عملیات مختلف است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تغییر تریلر اصلی حامل کابین و قرقره دستگاه به تریلر کمرشکن دو محور و نصب کابین، قرقره، هوز ریل و اینجکتورهد بر روی تریلر جدید، ساخت شاسی استاندارد جهت قرقره دستگاه، تغییر پاورپک دستگاه به علت کارایی کم و ضعیف و تغییر سیستم دستگاه از الکتریکی به هیدرولیک کامل و ساخت و نصب کابین جدید بر روی دستگاه از جمله اقداماتی است که در جریان تعمیر دستگاه انجام شده است.

وی راه‌اندازی تریلر جراثقال‌دار و نصب پاورپک، کارگاه تعمیرات و ژنراتور برق بر روی آن، ساخت کارگاه تعمیرات جهت دستگاه، تعویض کلیه شیلنگ‌های هیدرولیک دستگاه، بازسازی کامل قرقره دستگاه و اینجکتورهد آن و سندبلاست و رنگ‌آمیزی کلیه تجهیزات دستگاه از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که در جهت بازسازی روزآمد نمودن دستگاه انجام شده است.

یونس عباسی لرکی درخصوص اهمیت و کاربرد دستگاه‌های لوله مغزی سیار گفت: این دستگاه ها، انجام عملیات‌هایی نظیر سیمانکاری، اسیدکاری، سبک کردن ستون چاه و جریان دادن آن با تزریق نیتروژن، جابجایی سیال ستون چاه و کشتن چاه، نصب مجرابند‌های سیمانی و بازیافت‌شونده، تمیزسازی، شستشو و رفع موانع درون چاه با استفاده از حلال و موتور درون‌چاهی، حفاری به روش UBD، ورود به چاه‌های با قطر کم (Slim Hole)، انجام عملیات‌های ویژه در چاه‌پیمایی با هدف خارج‌سازی پلاگ‌ها در رشته‌های تکمیلی، انجام عملیات‌های خاص در چاه‌های با دما و فشار بسیار بالا با گل‌های سنگین و استفاده از جداکننده نظیر کشتن چاه مارون خامی و نمودارگیری و مشبک‌کاری در چاه‌های افقی و زاویه‌دار را در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب و هزینه بسیار کمتر در مقایسه با دکل‌های حفاری/ تعمیری به انجام می‌رسانند و از این جهت نقش بزرگی در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز ایفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: این مدیریت با در اختیار داشتن ۶ دستگاه لوله مغزی سیار، این وظیفه مهم را در حوزه فعالیت مناطق نفت‌خیز جنوب بخوبی و به نحوه احسن به انجام می‌رساند.

انتهای پیام/گ

بازسازی دستگاه لوله مغزی سیار ۱۱۵

برچسب ها: وزیر نفت ، شرکت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.