رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد

دستگیری سارقان کیف قاپ جنوب پایتخت + عکس

سرهنگ دولتخواه از انهدام باند ۳ نفره گوشی و کیف قاپی در جنوب پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی افزایش آمار گوشی و کیف قاپی دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که دو جوان ۲۸ و ۳۰ ساله با استفاده از موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، اقدام به سرقت گوشی و کیف شهروندان در مناطق جنوبی، جنوب غربی و شمال غربی تهران می‌کنند.

سرهنگ دولتخواه تصریح کرد: با اقدامات فنی صورت گرفته اعضای باند دو نفره سرقت به هویت‌های مشخص شناسایی و هر دو سارق در یک عملیات همزمان در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان مشخص شد که آن‌ها دارای اعتیاد به موادمخدر شیشه هستند و با استفاده از موتورسیکلت‌های سرقتی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان می‌کردند و گوشی‌های سرقتی را به حداقل قیمت به یک مالخر می‌فروختند و پول به دست آمده را خرج مصرف موادمخدر و عیاشی می‌کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارقان که هر کدام دارای سابقه ۵ فقره سرقت هستند، در اعترافات خود اعلام کردند که بیشتر سوژه‌های خود را از بین خانم‌ها انتخاب می‌کردند، بدین صورت که پس از شناسایی سوژه مورد نظر خود را تعقیب می‌کردند و در یک محل خلوت و مطمئن نفر ترک نشین از عقب به سوژه مورد نظر نزدیک شده و پس از قاپیدن گوشی، به سرعت ترک موتورسیکلت همدستش پریده و به سرعت از محل متواری می‌شدند.

وی افزود: یکی از سارقان درباره اینکه بیشتر سوژه‌های خود را از بین خانم‌ها انتخاب می‌کرد می‌گوید، سرقت از خانم‌ها برای ما راحت‌تر بود، چرا که خانم‌ها غالبا توان دویدن را نداشتند و ما به راحتی می‌توانستیم از دست آن‌ها فرار کنیم و در مجموع سرقت از خانم‌ها ریسک کمتری به همراه داشت.

سرهنگ دولتخواه بیان کرد: سارقان در تحقیقات صورت گرفته به ۷۰ فقره گوشی‌قاپی به وسیله موتورسیکلت‌های فاقد پلاک اعتراف کردند که تاکنون ۴۲ نفر از مالباخته‌ها موفق به شناسایی اعضای این باند دو نفره شدند.

دستگیری سارقان کیف قاپ جنوب پایتخت + عکس

یکی از شاکیان گفت: با خودرو در حال تردد بودم و کیفم که حاوی مدارک، گوشی همراه و مقداری پول نقد بود را روی صندلی جلو گذاشته بودم که در یک لحظه دو سارق موتورسیکلت سوار کیفم را ربودند.

یکی دیکر از مالباخته‌ها که خانمی میانسال بود در ادامه افزود: در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهم بودم که یک نفر از عقب مرا هل داد و همین که تعادل من به هم خورد، تلفن همراهم را از دستم قاپید و به سرعت ترک یک موتورسیکلت پرید و از محل دور شدند.

سرهنگ دولتخواه گفت: با اعتراف سارقان فرد مالخر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد، این متهم که به صورت تلفنی اجناس سرقتی را معامله و به فروش می‌رساند، اعتراف کرد گوشی‌های قیمتی را از سارقان تا یک میلیون تومان خریداری می‌کرده و همان گوشی را به چند برابر قیمتی که خریده بود، به دیگران می‌فروخت.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: به اتهامات این باند دو نفره سرقت و مالخر آن‌ها در شعبه ۴ بازپرسی ناحیه ده تهران رسیدگی می‌شود که اعضای این باند با توجه به اتهامات وارده به زندان انتقال داده شدند.

انتهای پیام/

انهدام باند ۳ نفره گوشی و کیف قاپی در جنوب پایتخت

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید خدمت نیروهای امنیتی و انتظامی درسته شما زحمت میکشین وسارقان رودستگیر میکنین اما باید خدمتتون عرض کنم که اینا وقتی میرن زندان و میان بیرون هزارتا شیوه دیگه دزدی یاد میگیرن بنظر من اینجوری نمیشه توبه گرگ مرگه !!!اینارو اگه دستور بدین بار اول دزدی چهارتا انگشتانشونو قطع کنید باردوم از مچ قطع کنن ببینم کسی جرات دزدی داره ؟؟دولت هم بفکر اون کارگر بدبخت نیست که با هزارتا بدبختی دومیلیون میده گوشی بعد یه دزد زی ناموس بی همچی میزنه میبرش اگه بفکر مردم باشین
آخرین اخبار