هیئت مدیره پیشکسوتان والیبال کشور تشکیل می شود

سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران از تشکیل هیئت مدیره پیشکسوتان والیبال کشور تا فرودین سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیئت والیبال استان کرمان که در هتل آسمان برگزار شد، ضمن تشکر از مجموعه‌ی ورزش استان کرمان به ویژه امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان، وی را مدیری جوان، خوش نام، خوش آتیه در ورزش و از جوانان فعال، کوشا معرفی کرد و گفت: قطعاً این مدیر خوب، آینده‌ی بسیار خوبی را هم برای خود و هم برای استان رقم خواهد زد.

وی از خدمات ثابتی پور، رییس هیئت والیبال استان کرمان نیز قدردانی کرد و افزود: وی یکی از مدیران استانی بسیار فعال در بخش والیبالست که دائماً پیگیری مسائل والیبال استان است.

داوری استعدادیابی و آموزش را از جمله اهداف خوب دنبال شده در هیئت والیبال استان کرمان عنوان و تصریح کرد: هیئت استان کرمان هدفیابی خیلی خوبی را دنبال کرده، ولی نگاه ویژه به پیشکسوتان ارجع‌تر و مهم‌تر از همه‌ی این موارد است، در صورتی که استعداد، الگویی را برای هدف گذاری خودش در بخش عملکردی نداشته باشد، قطعاً چالش‌هایی را در پیش رو خواهد داشت.

داوری با بیان اینکه پیشکسوتان برای ما خیلی مهم هستند، اظهار داشت: در واقع، پیشکسوتان ویترینی هستند که نباید اجازه دهیم، خاک بگیرد، چرا که اگر موفقیتی حاصل می‌شود تنها به دلیل نگاه مثبت به پیشکسوتان است.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از پشکسوتان توانایی و شرایط لازم را دارند، پس این فضا برای کمک و پشتیبانی آن‌ها مهیاست.

 

سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ابتدا لازم است ما یک هیئت مدیره برای پیشکسوتان والیبال کشور داشته باشیم که برای این موضوع، قصد داریم به استان‌ها سهیمه‌هایی دهیم.

داوری گفت: بر اساس و استناد به پیشینه‌ای که آن استان در رشته ورزشی والیبال دارد، نهایتاً از هر استان سه نفر انتخاب می‌شوند.

وی افزود: این نماینده‌ها یک روز در کشور دعوت می‌شوند و از بین کل افراد شرکت کننده که ۸۰ تا ۱۰۰ نفر هستند، ۱۰ نفر را به عنوان هیئت مدیره انتخاب می‌شود و از بین این ۱۰ نفر یک نفر به عنوان سخنگو معرفی می‌شود تا تصمیمات هیئت مدیره را منعکس کند.

داوری تصریح کرد: این اتفاق بزرگ، تا پایان امسال یا فرودین سال آینده رخ خواهد داد.

وی از برگزاری حداقل یک گردهمایی استانی و رقابت‌های قهرمانی کشور در سال برای پیشکسوتان خبر داد و یادآور شد: رده‌های سنی و سایر شرایط این رقابت‌ها نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

 

سرپرست فدراسیون والیبال، گریزی به برنامه‌های اجرا شده توسط هیئت والیبال استان طی یکسال گذشته زد و بیان داشت: استعدادیابی، همگانی کردن والیبال، والیبال پارکی، برگزاری همایش و کارگاه‌ها اقدامات خوبیست که هیئت استان انجام داده است.

داوری گفت: بخش قهرمانی و حرفه‌ای کرمان در رشته‌ی والیبال خوب عمل کرده به طوری که برخی از شهرستان‌های این استان هم علاقه‌مند به حضور در لیگ‌های برتر و پایین‌تر هستند و نمونه‌ی بارز آن بم است.

وی از حضور استعدادیان استانی در فدراسیون خبر داد و افزود: طبق نامه‌ای به استان‌ها اعلام کردیم که استعدادیابان خود را به ما معرفی کنند، تا همه‌ی استعدادیابان استان‌ها در فدراسیون گزینش و افراد متخصص انتخاب شوند.
داوری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ استعداد بالقوه کشف شده از کل کشور وجود دارند که این‌ها توسط استعدادیابان استان‌ها که تخصص این کار را دارند، پشتیبانی می‌شوند.
وی با اعلام اینکه امروزه شرایط استعدادیابی و دستیابی به آن‌ها نسبت به گذشته آسان‌تر شده و تقریبا به صورت مدرن در حال انجام است، یادآور شد: نمونه‌ی آن را می‌توان در تیم ملی دید، یعنی علی رغم اینکه تیم ملی با بازیکنان بسیار مطرح، بازی‌های خوبی ارائه می‌کند، اما نوجوانان و جوانان قابل قبولی هم به تیم تزریق می‌شوند که تاکنون به خوبی خودشان را به همه نشان داده اند.


سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه نباید به استان‌ها به صورت سطحی، تنها به عنوان برگزار کننده یک سری مسابقات و لیگ‌ها نگاه کرد، بیان داشت: بلکه باید با یک هدفگذاری درست و با توجه به آمایش سرزمین هم از نظر نیروی انسانی و هم از لحاظ جغرافیایی پیش بینی‌های لازم را در مدت هدفگذاریمان طی ۴ یا ۵ سال که یک دوره‌ی مدیریتی است، انجام دهیم.
داوری از هیئت‌های استانی خواست: مدرسان خود را که توانایی قابل قبولی در تدریس به ویژه درجه‌های مختلف مربیگری را دارند به فدارسیون معرفی کنند تا این‌ها توسط فدراسیون لیست و سپس ارزیابی شوند.
وی به کرسی‌های استانی در مجموعه فدراسیون نیز اشاره کرد و گفت: اغلب استان‌ها از جمله استان کرمان این توانایی را دارد و قطعاً ما از نیرو‌ها و روسای هیئت‌ها که وقت و انگیزه لازم و تجربه کافی را داشته باشند، در فدراسیون بهره می‌بریم.
داوری افزود: بدین ترتیب، هم کار فدراسیون و سرعتش را بالا می‌بریم و هم شرایط لازم را از لحاظ کرسی برای استان‌ها در مجموعه فدراسیون در نظر می‌گیریم.


وی هیئت والیبال استان کرمان را هیئتی منسجم و دارای فعالیت‌های بسیار خوبی به ویژه در بحث بانوان اعلام کرد.
داوری در بخش دیگری از سخنانش سال پیش رو را سالی بسیار سخت و پرحجمه برای والیبال کشور عنوان و تصریح کرد: از لحاظ تعداد رقابت‌ها (مقاطع سنی، جنسیت‌هایی که داریم، سه رده‌ی سنی در دو بخش آقا و خانم)، لیگ ملل و رقابت‌های قهرمانی آسیا در بخش بزرگسالان، سالی سخت در پیش روی ماست که در مجموع از فرودین تا دی ماه مشغول هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد: در روسیه بتوانیم برگ حضورمان در اُلمپیک را بگیریم.
انتهای پیام/ب

مجمع سالیانه هیئت والیبال استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار