توقیف ۵۰ هزار نخ سیگار و۱۴۶۷ متر پارچه خارجی قاچاق در بوکان

فرمانده انتظامی بوکان از توقیف ۵۰ هزار نخ سیگار و۱۴۶۷ متر پارچه خارجی قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، از توقیف تعداد ۲۵۰۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق خبر داد و گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس در محور‌های مواصلاتی بوکان از یک دستگاه خودروی سواری پراید تعداد ۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال را کشف و ضبط نمودند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر شده که به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی تحویل گردید.
 

۱۴۶۷ متر پارچه خارجی قاچاق در بوکان کشف شد

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس در کنترل محور‌های منتهی به بوکان از یک دستگاه خودروی سواری پژو ۱۴۶۷ متر پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، را کشف و ضبط نمودند.

محبعلی یادآور شد: در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر نیز دستگیر شده است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

با عنایت به ماده‌ی ۱ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا مصوب ۱۳۹۲، قاچاق کالا و ارز عبارت است از هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه‌ی آن در بازار داخلی کشف شود.

با توجه به ماده‌ی فوق الذکر، قاچاق در صورتی اتفاق می‌افتد که حمل و نقل کالا برخلاف محدودیت یا ممنوعیتی باشد که طبق قانون مقرر شده است. مثلا ورود و صدور اجناس مجاز بدون دادن عوارض گمرکی، قاچاق عوارض گمرکی است.

 
انتهای پیام/م
برچسب ها: پلیس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.