در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ثبت ۱۰ هزار پرونده کلاهبرداری در دیوار/ مهمترین جرایم بانکی کدامند؟

معاون حقوقی پلیس فتا ناجا گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرونده کلاهبرداری از طریق سایت دیوار به ثبت رسیده و در حال پیگیری است.

سرهنگ حسین رمضانی معاون حقوقی و بین الملل پلیس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جرایم مالی و کلاهبرداری سودجویان از طریق حساب‌های بانکی هموطنان، اظهار کرد: در حوزه بانکداری الکترونیک، برداشت‌های غیر مجاز در صدر جرایم قرار دارد.


بیشتر بخوانید؛ تشریح جزییات علت درخواست پلیس برای مسدود شدن سایت «دیوار»


وی درباره مسائل پیش آمده در خصوص حواشی سایت دیوار، گفت: پلیس فتا یکی از حامیان کسب و کار نوین در این حوزه است.

سرهنگ رمضانی تصریح کرد: در سایت‌های تبلیغاتی دیوار، شیپور و ... زمانی که وقوع جرایم پا را فراتر از حد خود بگذارد و به این موضوعات به بستری برای ایجاد کلاهبرداری و سوء استفاده یک‌سری از افراد سودجو تبدیل شود، پلیس فتا با قاطعیت به موضوع ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرونده کلاهبرداری  از طریق سایت دیوار به ثبت رسیده است، گفت: به دلیل اینکه مدیران سایت دیوار در انجام تامین نظم و امنیت سایت خود ناتوان نشان دادند، پلیس فتا مستندات خود را به دادستانی کل کشور ارسال کرد و خواستار پیگیری موضوع شد.

معاون حقوقی و بین الملل پلیس فتا ناجا در خصوص ارسال پیامک‌هایی به هموطنانی مبنی بر دریافت سهام عدالت و قطع یارانه، افزود: طی ۱۵ روز گذشته دو مورد ارسال پیامک جعلی به هموطنان توسط افرادی مشاهده شد که با هماهنگی با وزارت ارتباطات از فعالیت این سامانه‌ها جلوگیری شد.

سرهنگ رمضانی خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان اینگونه پیام‌ها را جدی نگیرند و در دام سودجویان قرار نگیرند؛ چرا که اخبار مربوط به یارانه و سهام عدالت توسط مراجع رسمی کشور از طریق رسانه‌های رسمی به آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت رسیدگی به وضعیت پرونده سایت دیوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۰:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
به نام خدا سلام ما همان طور که از بدی برخی کشورها دوری می کنیم خوبی ها را یاد بگیریم نظم داشته باشیم از اول پیشگیری بهتر از درمان از جرم پیشگیری کنیم اول اینکه نمی گم به آدم سابقه دار مجوز کار ندهند بدهند اما با شرایط ویژه مثلا ساندویچ فروشی بزنه که شیشه ای باشه زیر زمین نباشه مردم را بدزده یا زمینه جرم را فراهم نکنیم ضمن اینکه برخی افراد مجرم جدی گناه دارند تو فساد مالی و دزدی و گداخانه ها بزرگ شدند و کاری بلد نیستند دیوار یک سری شرایط گذاشته شیپور یک سری شرایط گذاشته شما می گی من تمام شرایط دیوار را قبول می کنم یکی از شرایطش اینه که اگه غلط املایی واژه حراج و مفت نوشته بشه آگهی نشان داده نمیشه اما قیمت نامتعارفی را که نوشته را نشان میده قیمت خیلی بالا را نشان میده اون که انقدر قیمت بالا نوشته واسه جنس بی ارزش یا واسه پول پیش خانه قصد آدم ربایی یا کلاهبرداری های دیگر هم داره قیمت گران همیشه کلاهبرداری نیست گاهی شما قیمت بالا ردی چون کارت کیفیت داره مواد درجه یک استفاده کردی و اصلا دلت نمی خواد تخفیف بدی مثل پزشکی که پول ویزیت را کامل طبق استاندارد می گیره گاهی یکی چون می خواد سریع به پولش برسه و سریع فروش بره میاد از حقش پول کمتری می گیره ارزش کارش را کم می کنه که زود به ۳ هزارتومان پول برسه چون نیاز داره مثل پزشکی که اصلا ویزیت نمی گیره که پول نسخه را بگیره در این صورت شما گران فروش نیستی اما کسی که یک انگشتر بدل یا نقره را زده ۶ میلیون و ارزشش را نداره قصد کلاهبرداری های بعدی هم داره و ما پیشگیری نمی کنیم دیوار می تونه قیمت های نامتعارف را آگهی هاش را حذف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۰:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
امروزه دیوار مرجع مردم برای بررسی قیمت و خرید و فروش شده است. عدم نظارت محتوایی در دیوار موجب شده گروه های دلالی و مافیایی که باندی عمل میکنند ناگهان با هم آگهی های متعدد و انبوه را با هر نرخ طوفانی نشر دهند و قیمت مثلا خودرو را تعیین کنند. بخش عمده گرانی خودرو و هدایت افکار عمومی به همین صورت اتفاق افتاده است.دیوار باید این م؛له را برطرف کند. اگر کنترل قیمت و کارشناسی نباشد نبود دیوار بهتر خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید

دوستان بنده نه مدیربرنامه دیوارهستم نه کارمندیا عضوآن .واقعا باید تاسف خورد برای این همه هجمه وفرافکنی دقت فرمایید همین الان اگراین برنامه باشگاه خبرنگاران نبود چه جوری باهم تبادل نظرداشتیم امروزعلم روبه پیشرفت هست باید نحوه صحیح وفرهنگ درست مصرف کردن را آموزش داد بنده کاملا قبول دارم مدیران این برنامه باید درانتخاب آگهی بادقت بیشتروباسند ومدرک مثلا قسمتی قراربدن برای آگهی یک مدرک شناسایی معتبرارائه شود هرچندهمان هم بازامکان جعل هست ولی تاثیرگذارهست اینکه بجای حل مساله صورت آن راپاک کرد چاره نیست بسیارهستند که دارند باهمین برنامه فیلترشده تلگرام درآمدکسب میکنند اگرنبود کجابودیم اراده میکنیم وسیله ای بخرییم یابفروشیم دلالی دیگرنیست و....بسیارراحت شده بیاییم بااین مشکلها ریشه ایی برخوردکنیم نه احساسی تشکرفراوان ازعوامل باشگاه خبرنگاران خسته نباشیددوستان محترم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۲:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
قطعا شیپور و دیوار هم در گرونی قیمت مسکن و خودرو نقش زیادی دارن چون قیمت ها الکی هست نه کارشناسی شده هر کی واسه خودش یه قیمتی میزاره باید قیمت گزاری در این سایت ها روی مسکن و خودرو متوقف بش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
باز دوباره چه خوابی دیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
قبلا هم گفته بودن دیوار رو مسدود میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
باید هر چه زودتر این سایت بسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا بی خودی گیر دادین به بستن سایت دیوار
به خدا این سایت خوبیاشم زیاده
دوستان برای یک بار هم که شده به جای پاک کردن صورت مسئله و بستن کامل سایت ، نکات امنیتی و پیشگیری بالا ببرن .
به خدا ما داریم از این سایت بعضی مشکلاتمونو حل میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
Amirhosein
۲۲:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اینها همه بهانه هست که سایت دیوار ببندند برای اینکه مردم در سایت دیوار بدون دلال و صرف هزینه زیاد اجناس مورد نیاز خود را خریداری میکنند و چون دولت نمیتونه مالیات بگیره دنبال بستن سایت دیوار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
6 سال پیشم که اقتصاد منفجر شد تقصیر دیوار بود؟
6سال پیشم که ماشین دوبرابر شد تقصیر دیواربود؟
قبلا که مشکلات اقتصادی مربوط به تلگرام بود
من نمیدونم پس دولت ومجلس چیکاره هستن و چه زمانی مقصر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سایت دیوار شده مرجع قیمت های فضایی ! فقط یک ماه تعطیلش کنید همه قیمت ها میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
سعید معینی
۲۱:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
من چند روز پیش ی اگهی فروش خونه تو دیوار زدم ۱۶۰۰۰ تومان دادم تا در صف اول باشم پس از چند ساعت رفتم اون اخرا بعد ی ماه دیوار اعلام کرد باید اگهی تون را با ۱۰۰۰ تومن تمدید کنم وبعد دو روز اگهی من پاک شد تا با پشتیبانی تماس گرفتم گفتن با بازار تماس بگیر هزار تومن شما سمت دیوار نیومده با بازار تماس گرفتم گفتن طور ی نیس دوباره اگهی کن از نوع گفتم پس هزار تومنم چی میشه گفتن طور نیس رقمی نیس دوباره تو دیوار بزن وحالا حساب کنید با این چندین هزار تومن در روز چه مبلقی میشه منم لج کردم دیگه ثبت نام نکردم
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۰:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اول گیر دادید تلگرام الانم دیوار
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۰:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام
آقایان عزیز این سایت دیوار و سایتهای مشابه داره نظام اقتصادی کشور رو به باد میده ، والا بخدا من نه رقیبشم ، نه سایت دارم نه اجیر شدم و .... یه کارمند ساده شرکت برقم که هرجا برای خرید ماشین کارکرده یا اجاره خونه می رم تا میگم قیمت بالاست میگن برو توی دیوار رو ببین تا قیمت ها دستت بیاد!!!!!!!!! والا صابخونه 800 هزار گذاشته روی کرایه گفته یا بده یا می زنم توی دیوار !!!! بابا این دیوار رو چندتا بچه که تشنه پول و جویای نامن دارن اداره میکنن و کاری به اقتصاد کشور ندارن ، توروخدا این سایت رو یا سایتهای مشابه رو یک ماه ببندید و ببینید کشور چه نظمی توی قیمت ها پیدا میکنه.ای خداااااااااااااااااااااااااااااااا دیگه به کی بگیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
منم با این عزیز موافقم این بلاهایی که ایشون ذکر کردن سر منم اومده والا دیوار داره میشه مرجع قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
مزدا بصورت کارتکس از نمایندگی همن موتور شاهرود خریدم الان 6 ماه از تحویلش گذشته صاحب نمایندگی میگه خودرویی وجود ندارد ان کلاه برداری نیست چون به هرجا شکایت کردم فایده ای نداشت انوقت انتظار دارید چیزی که مجازی هست درست باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
من دانشجوهستم ،چون کتابها گران شده است ،ازدیوارکتاب با قیمت مناسب پیدامیکنم،لطفا این قسمت کتاب رو فیلترنکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
اگر هم‌ جمع بشه خیلی زود کتاب مسیر خودش رو پیدا میکنه و شاید هم ارزانتر هم دست مصرف کننده برسه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
به نظر من هم علت تمامی گرونی های اخیر
مخصوصا خودرو
سایت های دیوار و شیپور هستند
نرم نرمک دارن نابود میکنند اقتصاد رو
چون فیلتری برای کنترل قیمت ندارند و عناصر جاسوسی ریز دارند کار فلج کردن اقتصاد جمهوری اسلامی رو از طریق این دو سایت و سایر سایت های بدون فیلتر قیمت ، انجام می دهند
سربازان گمنام امام زمان کجایند تا ریشه چنین سایت های بی در و پیکری رو از ته ببرند
منتظر اصلاح و یا حذف چنین ساختارهایی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
دوست عزیز علت گرونی ها سیاست های دولت تدبیره نه بعضی قیمتای الکی تو دیوار
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۹:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
آقایان منطقی باشید و احساساتی فکر نکنید!!!
دیوار مثل بازار است.
هر کسی در آن بضاعتش را ارائه می دهد. آیا می توان گفت، کسی که غش کند بیاییم و بازار را قلع و قمع کنیم؟!!!
این چه حرفیه
اگر تخلفی بوجود آمد به همان شخصی برمی گردد که بدون چک کردن و حتی بدون رعایت قوانین کشور بضاعتش را خریده!!! چون سایت دیوار جستجو کنندۀ نیات افراد نیست. یک فروشگاهی یا بازاری عمومی که هر کسی کالایش را در آن ارائه می دهد!
و کسانی که دوست ندارند این نوع بازار باز باشد فقط و فقط کارشان قطع الارزاق است لاغیر چون نمی توانند بطور مدرن کالاهای خود را ارائه دهند.
والسلام ختام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تو دیوار سر کتاب هم تبلیغ می کردن تازه تخم مرغ شکوندن برای رفع چشم زخم ۱۵ تومن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
فالگیرهای متوهم و مشتریان نادان این فالگیرها دراینستاگرام ریخته اند
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
من در سال 94 دراوج بیکاری و بی پولی در سایت دیوار با تولید «فیلتر ماشین» به شیوه دستی در خانه آشنا شدم.1500000هزار تومن قرض کرده و دو دستی تقدیم یه شرکت تولید فیلتر که فک کنم هنوزم تو سایت دیوار تبلیغش هست کردم. متاسفانه بعداز تولید فیلتر به تعداد 500عدد و ارسال آن به شرکت مورد نظر به بهانه های واهی برای مثال : از کناره ها شره کرده است و...!(در حالیکه اصلا چنین نبود) فیلتر های ارسالی را رد کردند و از برگشت دادن فیلترهای رد شده نیز امتناع کردند.خدا می دونه که چند هزار نفر مثل من قربانی این تبلیغ در باغ سبز شدند.هر چند مسئولین سایت دیوار مرقوم کرده بودند که سایت دیوار هیچ مسئولیتی در قبال درستی یا نادرستی این تبلیغات ندارد.بنظرم یک نظر سنجی درباره قربانی های تولید فیلتر در خانه بگذارند. به رقم قابل توجهی ازین کلاهبرداریها می رسیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۱۸:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
باید سایت دیوار فیلتر بشه و تمام مسئولین سایت ( مدیران ) به حبس های طولانی مدت و بی پایان ( و در برخی موارد اعدام ) انجام بشه !
اینا با برنامه ریزی قبلی از طریق همکاری با اسرائیل و انگلیس ( تحقیق کنید ! که دیوار رو چه کسی خریداری کرده ) دارن اقتصاد ایران رو خراب میکنند !
قیمت های عجیب غریب ! الان دیوار خودش رو تبدیل کرده به مرجع تمام اطلاعات و قیمت ها ! کسی بخواد قیمت ماشین رو نگاه کنه مستقیم میره تو دیوار !

لطفا فکری به حال دیوار بکنید !
Iran (Islamic Republic of)
حسین از تبریز
۱۷:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سایت دیوار وامثال این ها داره اقتصاد رو نابود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
همه کلابردارها تواین سایت هستن ببندینش یه سایت دیگه بایه برنامه ریزی درست بگذارید.تو همین سایت اگهی بزارین که وام میخوایین ببین چند نفر زنگ میزنن ازتون کلاه برداری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
دیر شده
باید از دی ۹۶ دیوار و سایتهای امثال اون مسدود میشد که امروز پلی برای گرونی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سایت دیوار اقتصاد را نابود کرد

ای داد و ای بیداد
یکی بیاد تکلیف این سایت مسخره را روشن کنه
این سایت داره قیمتهای کاذب را تثبیت میکند
این سایت کمر اقتصاد ایران را شکست
Canada
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
بخدا یک ماه ببندند همه قیمت ها درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا خط یرانسل جمع نمیشه اینهمه ازش سو استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۴:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چه ربطی به اینیستا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اینستاگرام فقط فیلتر باید بشه.کلاه برداری که تو اینیستا میشه خیلی بدتر از دیوار هستش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اولش کاملا رایگان شروع کردن وقتی به محبوبیت دست پیدا کردن و مخاطبان میلیونی جمع کردن دارن بخش به بخش اپلیکیشن و سایتشون رو پولی میکنن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
بسته های بدون اینستاگرام چی شد پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا اینقدر بهانه جور میکنید باید با کلاهبرداران باقاطعیت برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
باید اینستاگرام فیلتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اونم به موقعش میبندن ناراحت نباش گل من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
احسنت
آخرین اخبار