سلیمانی: برای گرفتن میزبانی مسابقات جهانی رایزنی می کنیم/ تعداد کورت‌های اسکواش ۲ برابر شده است

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: تلاش می‌کنیم در ۲ سال آینده برای اولین بار میزبان مسابقات جهانی شویم.

سلیمانی: مجمع سالیانه فدراسیون با حضور احمدی و شهناز برگزار شد/ باید مخاطبین اسکواش را در سطح کشور افزایش دهیم

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش در گفتگو  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون گفت: مجمع عمومی سالیانه فدراسیون اسکواش امروز با حضور روسای هیئت‌های استانی و همه‌ی اعضای مجمع برگزار شد. ریاست مجمع بر عهده عبدالحمید احمدی معاون امور همگانی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بود. شاهرخ شهنازی نیز از طرف کمیته ملی المپیک به عنوان دبیر کل این کمیته در جلسه حضور داشتند. تعدادی از قهرمانان، مربیان و داوران فدراسیون نیز از نفرات حاضر بودند.

شهنازی و احمدی مسیر حرکت اسکواش کشور را خوب ارزیابی کردند

او ادامه داد: جلسه بسیار خوبی بود و دبیر کل کمیته ملی المپیک از مسیری که فدراسیون اسکواش در چند سال اخیر در پیش گرفته اند راضی بود و نظر او برایم بسیار قابل احترام است. شهنازی از دهه ۷۰ در حال رصد رشته‌های مختلف ورزش کشورمان بوده و طبق گفته او در سال‌های اخیر رشته‌ی ورزشی اسکواش رشد چشمگیری را شاهد بوده است. معاون وزیر اعلام کرد که برآیند فعالیت‌های برنامه‌ای و نظم و شور مجموعه اسکواش، باعث شکل گرفتن یک فدراسیون موفق شده است.

باید مخاطبین این رشته را در سطح کشورمان افزایش دهیم

او در مورد شرکت ملی پوشان کشورمان در المپیک ۲۰۲۴ گفت: یکی از بحث‌هایی که در این جلسه انجام شد در مورد المپیکی شدن رشته اسکواش در سال ۲۰۲۴ بود. ما در بازی‌های آسیایی عضو مجمع هستیم و به ما هشدار دادند که تعداد مخاطبین این رشته را در سطح کشورمان افزایش دهیم که این مهم از طریق سامانه مبین و بیمه ورزشی و ورزشکاران سازمان یافته عملی خواهد شد.

سلیمانی در مورد دستوری که به هیئت‌های استانی ابلاغ شد گفت: مهمترین تکلیف فدراسیون برای هیئت‌های استانی مجددا استعداد یابی و نخبه یابی اعلام شد و تمام استان‌ها به عنوان میزبان برای تیم‌های ملی مختلف از نونهالان تا بزرگسالان در طول سال انتخاب خواهند شد.

به دنبال گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی جهان هستیم

او در مورد موضوعات مورد بحث در مجمع گفت: ۲ نکته‌ای که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت در مورد باشگاه انقلاب بود که زمین اسکواش این مجموعه به دستور وزیر ورزش در اختیار فدراسیون قرار گرفت. مورد بعدی در مورد میزبانی مسابقات جهانی بزرگسالان آقایان بود که تلاش می‌کنیم در ۲ سال آینده برای اولین بار این امتیاز میزبانی را برای کشورمان بدست آوریم.

تعداد کورت‌های اسکواش از ۷۲ به ۱۴۸ افزایش پیداکرده است

سلیمانی در مورد توسعه زیر ساخت‌های رشته اسکواش در کشور گفت: سال پیش که من به فدراسیون اسکواش آمدم ۷۲ کورت اسکواش در کشور وجود داشت و الان به ۱۴۸ کورت توسعه پیدا کرده است که بخش خصوصی هم در این موضوع ورود کرده است. بعضی از دیگر نهاد‌ها به مانند نهاد ریاست جمهوری و اعتبارات استانی زیر ساخت‌های اسکواش را توسعه دادند.

فدراسیون ۲۰ تفاهم نامه عملیاتی امضا کرده است

او ادامه داد: فدراسیون ۲۰ تفاهم نامه عملیاتی با دانشگاه ها، مدارس و زندان‌ها امضا کرده است و این نهاد‌ها در حال ساخت زمین اسکواش هستند. در بخش همگانی، اسکواش مشبک و بادی تا اسفند ماه عرضه می‌شود تا شهر‌هایی که حتی سالن ندارند بتوانند با تهیه اسکواش مشبک و بادی این ورزش را تجربه کنند و فدراسیون دوره‌های رایگانی برای استان‌ها تدارک خواهد دید و همزمان موضوع توانمند سازی و غربالگری مربیان استان‌ها و استعداد یابی و بازیکنان نخبه ادامه خواهد داشت و تنور مسابقات داغ خواهد بود. کلیه مسابقاتی که برگزار و به جای دلار و ارز از جایزه‌های ریالی استفاده می‌کنیم.

سماجت مجموعه اسکواش مشکلات را رفع خواهد کرد

سلیمانی در مورد نوسانات ارزی و مشکلاتی که فدراسیون با این موضوع دارد گفت: از سالی که من به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم با نوسانات ارزی مواجه شدیم و همچنان با این موضوع درگیر هستیم. اتفاقی که در فدراسیون اسکواش رخ داده است ورود بخش خصوصی و اسپانسر‌ها بوده است. ارتباطات خوبی در این زمینه به وجود آوردیم و سماجت مجموعه اسکواش این مشکلات را رفع خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

سلیمانی: لیگ اسکواش خرداد ۹۸ به پایان می‌رسد/ اسکواش کیش از کم کاری مسئولانش ضربه خورد

سنایی: یاد گرفته ایم بدون توجه به کمبودها، تمام تلاش خود را کنیم

سلیمانی: هدفمان در مسابقات قهرمانی جوانان اسکواش، کسب مدال است


انتهای پیام/

صحبت های سلیمانی در مورد مجمع سالیانه فدراسیون اسکواش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار