سفر نخست‌وزیر لهستان به سرزمین‌های اشغالی لغو شد

نخست‌وزیر لهستان در واکنش به اظهارات همتای صهیونیست خود درباره همکاری این کشور با آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، سفر خود به سرزمین‌های اشغالی لغو کرد.

لغو سفر نخست وزیر لهستان به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اظهارات نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره همکاری لهستان با نازی‌ها، ماتئوش موراویه تسکی، نخست وزیر این کشور سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را برای حضور در نشست ویشگراد لغو کرد.

نخست وزیر لهستان به همتای صهیونیست خود اعلام کرد سفرش را به سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در نشست ویشگراد، که فردا آغاز می‌شود، لغو کرده است. سخنگوی دولت لهستان اعلام کرد موراویه تسکی این موضوع را در گفتگوی تلفنی به نتانیاهو اعلام کرد.

پس از انتشار گزارش‌های مبنی بر اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، لهستان را به همکاری با نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم متهم کرد، انتظار می‌رود وزیر خارجه لهستان به جای نخست وزیر راهی سرزمین‌های اشغالی شود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به این موضوع با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد روزنامه جروزالم پست این موضوع را به اشتباه از نخست وزیر نقل کرده است. به دنبال آن جروزالم پست نسخه اصلاحی این گزارش را منتشر کرد.

گروه ویشگراد یک گروهی سیاسی و فرهنگی در اروپای مرکزی است که متشکل از چهار کشور جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلوکی می‌شود. ویشگراد به منظور گسترش همکاری‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و انرژی در سال ۱۹۹۱ بنیانگذاری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار