شاخص اهدای عضو در خراسان شمالی به میانگین کشوری رسید

مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سال جاری شاخص اهدای عضو در استان برابر با میانگین کشوری و در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهری فرشاد مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سال جاری شاخص اهدای عضو در استان برابر با میانگین کشوری و در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاخص کشوری اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به ازای هر یک میلیون نفر ۱۱ است که این رقم در استان در سال جاری تاکنون ۱۰ بوده که در شرایط مطلوب و برابر با میانگین کشوری قرار دارد.

فرشاد با اشاره به اینکه در سال گذشته شاخص استانی اهدای عضو در استان شش بوده است ، گفت: اهدای عضو نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد تا خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی بتوانند راحت‌تر اهدای عضو را قبول کنند و جان افراد نیازمند پیوند عضو را نجات دهند.

وی اظهار کرد: بعد از تایید مرگ مغزی بیمار توسط پزشک معالج ، یک تیم چهار نفره متشکل از پزشک متخصص اعصاب ، متخصص جراح اعصاب ، متخصص بیهوشی و متخصص داخلی مراحل تایید را انجام می‌دهند و پس از آن توسط نماینده پزشک قانونی یا نماینده دادستان تایید نهایی انجام می‌شود.

گفتنی است: در سال جاری ۴۱ عضو از ۱۰ بیمار مرگ مغزی در استان به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشیده است.

انتهای پیام / ب

اهدای عضو ۱۰ بیمار مرگ مغزی امسال در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
یاسر منصوری
۲۳:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۸
حداقل امکان یه پولی به خانواده اهدا کننده بدن به یک زخم زندگیش بزنن