هدایت آب به کانون‌های گرد و غبار در منطقه سیستان و احیاء پوشش گیاهی تالاب هامون

در سفر یک روزه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از تالاب هامون، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه هدایت آب به کانون‌های تولید گرد غبار از نزدیک بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،پور مردان وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از عملیات اجرایی طرح مدیریت آب در تالاب هامون بازدید کرد.

وحید پورمردان گفت:در پی ورود آب به تالاب هامون عملیات بازگشایی مسیر‌های آبرسانی به کانون‌های تولید گرد و غبار و احیای پوشش گیاهی جنگل خشک شده بش دلبر در تالاب هامون با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

پورمردان افزود: در بازدیدی که از عملیات اجرایی کانال انتقال آب از هامون صابری به منطقه بش دلبر و منطقه نه طایفه داشتیم عملیات حفر کانال براساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسط پیمانکار پروژه با سرعت انجام می‌شود و امیدواریم در صورت بارندگی و ورود آب بتوانیم با آبرسانی به کانون‌های گرد و غبار و احیای پوشش گیاهی این مناطق از میزان ذرات معلق در هوا کاسته شود.

وی در ادامه از خاکریز احدات شده جهت مدیریت آب در منطقه درد دل هامون صابری بازدید و از برنامه ریزی جهت ترمیم آن باعنایت به وضعیت بحرانی آب در سیستان خبر داد.

انتهای پیام/پ

احیاء پوشش گیاهی تالاب هامون

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار