رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران:

خانه «بزرگ آقا»ی سریال شهرزاد به شهرداری واگذار شد

سعیدی‌کیا با بیان اینکه ۷۰ درصد باغ برره و باغ بزرگ آقای سریال شهرزاد در اختیار شهرداری است، گفت: به زودی تمامی این باغ به شهرداری واگذار می‌شود.

باغ برره به شهرداری واگذار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه مراسم واگذاری باغ عبقری به شهرداری تهران جهت استفاده عمومی شهروندان که امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) برگزار شد، در خصوص تعداد باغاتی که در اختیار بنیاد هستند و قرار است که به شهرداری تهران واگذار شوند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای واگذاری ۱۵ باغ بین شهرداری و بنیاد مذاکراتی در حال انجام است و تنها دو مورد از این باغ‌ها واگذار شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بنیاد از باغات حفاظت نمی‌کند تا مبادا درختان آن خشک شود؟ افزود: ما برای همه باغاتی که در اختیار داریم، از جمله همین باغ عبقری آبرسانی را به صورت کامل و از طریق تانکر انجام می‌دهیم تا درختان حفظ شوند.

سعیدی‌کیا در ادامه با رد خشک کردن درختان باغ برره گفت: این باغ را هم آبیاری می‌کنیم تا همه درختان حفظ شوند.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد مسجد جامعی برای صیانت از باغ برره توسط دولت


رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه در واکنش به درخواست خبرنگاران مبنی بر اینکه باید برای اثبات این موضوع بازدیدی از این باغ توسط خبرنگاران به عمل آید، تصریح کرد: من قول می‌دهم شرایط بازدید از باغ برره فراهم شود تا به زودی همین اصحاب رسانه از شرایط درختان این باغ بازدید کنند.

وی در خصوص باغ الهیه افزود: دادستان در مورد این باغ حکم صادر کرده است، حال اگر منافع عده‌ای به خطر می‌افتد ما نباید آن را ملاک قضاوت قرار دهیم و در نهایت بعد از دو سال قوه قضاییه به نفع بنیاد حکم صادر کرده است.

سعیدی‌کیا در خصوص فرآیند تفاهم بنیاد و شهرداری برای واگذاری باغات تصریح کرد: در دوره‌ای که افشانی شهردار بود با من صحبتی کرد و گفت که فضای سبز و حفظ آن از برنامه‌های مهم من است و همین باغ عبقری هم مورد نظر افشانی بود که امروز به شهرداری واگذار می‌شود.


بیشتر بخوانید: واکنش بنیاد مستضعفان به خبر ساخت و ساز غیرمجاز در باغ ۲۲ هزار متری


رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا باغ برره هم در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: نمی‌دانم، اما باید مذاکره انجام شود تا ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم، اما در مجموع ۷۰ درصد این باغ در اختیار شهرداری است و ۳۰ درصد هم در اختیار بنیاد است و به زودی این باغ هم در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۷۰ درصد باغ برره در اختیار شهرداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار