موفقیت پزشکان مشهدی در درمان بیماری ستون فقرات با روش جدید

درمان بیماری مادرزادی ستون فقرات به نام " لیپو مننگوسل " نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

موفقیت پزشکان مشهدی در درمان بیماری ستون فقرات با روش جدیدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، درمان بیماری مادرزادی ستون فقرات به نام " لیپو مننگوسل " با تکنیک جراحی کوتاه کردن ستون فقرات (shorting) برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: این عمل جراحی به روش جدید بر روی بانوی ۴۱ ساله در بیمارستان قائم مشهد توسط  "گنجه‌ای فر" جراح و متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی این دانشگاه انجام شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره این نوع جراحی گفت: " لیپومننگوسل " یک بیماری مادرزادی است که در آن توده چربی زیر پوست پشت، به داخل کانال نخاعی گسترش می‌یابد و به نخاع و ریشه‌های عصبی آن متصل می‌شود.

گنجه‌ای افزود: در برخی از انواع این اختلال مادرزادی، احتمال حذف توده چربی و آزاد کردن کامل نخاع و ریشه‌های عصبی ناممکن است که یکی از روش‌های درمانی جایگزین در بیمارانی که امکان حذف کامل توده نخاعی ندارند، کوتاه کردن ستون فقرات است.

وی ادامه داد: این تکنیک جدید با هدف آزاد شدن نخاع درگیر در توده چربی بیمار، شانس بهبود یا ممانعت از تشدید علائم عصبی را به بیمار می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه این جراحی نادر با موفقیت انجام شده و بیمار با شرایط بالینی خوب مرخص و به توان بخشی ارجاع داده شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

درمان لیپومننگوسل با تکنیک جراحی کوتاه کردن ستون فقرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.