معاون وزیر راه و شهرسازی:

تملک اماکن تاریخی در برنامه وزارت راه و شهرسازی نیست

پژمان، اولویت وزارت راه و شهرسازی را نوسازی بافت‌های فرسوده معرفی کرد و گفت: برنامه‌ای برای تملک اماکن تاریخی ندارد.

تملک اماکن تاریخی در برنامه وزارت راه و شهر سازی نیستبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در حاشیه اجلاس سراسری انبوه سازان ایران گفت: اولویت وزارت راه و شهرسازی  نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت واحد مسکونی است و برنامه‌ای برای تملک اماکن تاریخی ندارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: چیزی که مدنظر وزیر راه و شهرسازی است تکمیل و تغییر نگرش در احیای بافت‌های نابسامان شهری است. اقداماتی که در حوزه بازآفرینی شهری انجام شده در اولویت‌های آخر قرار داشت.


بیشتر بخوانید: پرداخت تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانی به سازندگان بافت فرسوده


پژمان نصریح کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری، پرداخت به بخش سخت بازآفرینی یعنی ساخت مسکن و فراهم کردن شرایطی است که مردم بتوانند خانه‌های خود را نوسازی کنند. این در حالی است که اصلاح معابر، احداث فضا‌های عمومی و اقدامات این چنینی به تبع نوسازی خانه‌های مردم خود به خود انجام می‌شود و این اقدامات در اولویت‌های بعد ما قرار دارد، اما تا پیش از این یک جابجایی در تقدم و تأخر اولویت‌ها به وجود آمده بود.

محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پاسخ به ادامه سیاست تملک خانه‌های تاریخی از سوی این شرکت و بافت‌های میانی شهر‌ها گفت: فعلا تملک خانه‌های تاریخی در دستور کار ما نیست، ولی خانه‌های تاریخی که قبلا خریداری شده است را بهره‌برداری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تکمیل و تغییر نگرش در احیای بافت‌های نابسامان شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار