رئیس فدراسیون وزنه‌برداری:

فدراسیون وزنه‌برداری در زمینه مبارزه با دوپینگ بسیار جدی است/ ۵۰۰ نمونه آزمایش دوپینگ از ورزشکاران گرفته شد

فدراسیون وزنه‌برداری در زمینه مبارزه با دوپینگ بسیار جدی است/ ۵۰۰ نمونه آزمایش دوپینگ از ورزشکاران گرفته شدعلی مرادی گفت: فدراسیون وزنه‌برداری در زمینه مبارزه با دوپینگ بسیار جدی و بدون تعارف است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی مرادی  رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در حاشیه نشست مجمع انتخاباتی رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان شمالی با بیان اینکه ورزش پاک یکی از شعار‌های اساسی و محوری ورزش کشور به شمار می‌رود، گفت: بسیاری از کشور‌های جهان مشکلات خاص و عدیده‌ای در ارتباط با آنتی دوپینگ دارند لذا فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با دوپینگ بسیار جدی و بدون تعارف است.

مرادی در ادامه با بیان اینکه در برابر این پدیده مذموم اجتماعی بسیار جدی هستیم افزود: طی چند روز گذشته و بدون اطلاع قبلی از نفرات حاضر در اردو‌های تیم ملی آزمایش آنتی دوپینگ از قهرمانان مطرح گرفته و نتایج این آزمایش به کمیته ملی المپیک ارسال شد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ نمونه آزمایش دوپینگ از ورزشکاران این رشته گرفته شده که تنها یک مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت وزنه‌برداری خراسان شمالی تصریح کرد: استعداد‌های خوبی در زمینه رشته وزنه برداری در استان وجود دارد و امیدواریم با حمایت مسئولان استان این رشته به یکی از رشته‌های مدال‌آور ورزشی برای خراسان شمالی تبدیل شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسابقات وزنه‌برداری جام فجر با حضور وزشکارانی از ۲۰ کشور جهان از تاریخ دهم لغایت ۱۴ اسفند در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات پله‌ای برای راهیابی به المپیک توکیو ۲۰۲۰ است افزود: ورزشکاران حاضر در این مسابقات، با درخشش خود می‌توانند چشم امیدی برای حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۰ داشته باشند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری از برگزاری مسابقات وزنه‌برداری بزرگسالان آسیا در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده در چین خبر داد و تصریح کرد: پس از برگزاری مسابقات جام فجر، نفرات برگزیده جهت اعزام به مسابقات بزرگسالان آسیایی که در چین برگزار می‌شود انتخاب و پس از آن نیز جوانان وزنه‌بردار کشور با حمایت کمیته المپیک وزارت ورزش به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس فدراسیون وزنه برداری  در خصوص آزمایش های دوپینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.