مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان:

بزرگترین اجتماع طایفه‌ای اهدای خون در سیستان و بلوچستان انجام شد

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین اجتماع طایفه‌ای به منظور اهدای خون با حضور طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از روابط عمومی انتقال خون سیستان و بلوچستان، سهیلا خسروی اظهار داشت: این اجتماع برای نخستین بار با حضور طوایف سرگزی، سرگلزایی، سنجرانی، زهروزهی، علی زهی و بیلرانی در زاهدان انجام شد.

وی گفت: این طوایف با پیشنهاد خودشان به منظور فرهنگ سازی برای اهدای خون در میان طوایف مختلف سیستان و بلوچستان پیشقدم شده اند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اگر مردم به صورت مستمر و مداوم خون اهدا کنند کمتر با بحران خون رو به رو خواهیم شد و در اینصورت سازمان انتقال خون پاسخگویی مناسبی به بیماران خواهد داشت.

وی گفت: کاهش مراجعان برای اهدای خون زنگ خطر جدی برای سلامت و تامین خون سالم را در استان سیستان و بلوچستان به صدا در آورده است.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

خبرنگار معصومه پرورش

 

انتهای پیام/پ

اهدای خون در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار