استعفای ۷ نماینده پارلمان انگلیس از عضویت در حزب کارگر

گروهی از اعضای حزب کارگر انگلیس در واکنش به سیاست‌های جرمی کوربین، رئیس این حزب در قبال برکسیت، اعلام کردند می‌خواهند عضویت خود را لغو کنند.

خروج تعدادی از اعضای حزب کارگر انگلیس از این حزب در واکنش به سیاست کوربین در برابر برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس که عضو حزب کارگر هستند امروز (دوشنبه) اعلام کردند به دلیل سیاست‌های جرمی کوربین، رئیس این حزب در برابر برکسیت قصد دارند از حزب خود خارج شوند. یک گروه پنج نفره از اعضای حزب کارگر هفته‌ها پس از آنکه از کوربین خواسته شده است استراتژی خود را تغییر دهد و از برگزاری همه‌پرسی دوم در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت نکند، در بیانیه‌ای تصمیم خود را برای خروج از این حزب اعلام کردند.

یک منبع نزدیک به این گروه گفت این خروج می‌تواند دور دوم موج استعفا‌ها را تشدید کند که این مسئله بر ناامیدی درباره رویکرد کوربین به تغییر سیاست خارجی و تجاری انگلیس در بیش از ۴۰ سال گذشته، خواهد افزود.

جرمی کوربین همچنان معتقد است که اگر دولت ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، موفق نشود با بروکسل به توافقی برسد که مورد تایید پارلمان باشد گزینه برگزاری همه‌پرسی دوم موجود است. چشم‌انداز برگزاری همه‌پرسی دوم چالش‌هایی را برای کوربین به دنبال دارد. در همه‌پرسی نخست که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، ۵۲ درصد رای دهندگان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای دادند که این مسئله از آن زمان تاکنون دو حزب اصلی این کشور را به شدت در مقابل هم قرار داده است.

انتهای پیام/

هفت نماینده پارلمان انگلیس از عضویت در حزب کارگر استعفا دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار