کارگاه‌های مهارت آموزی سیستان وبلوچستان را ژاپن مجهز می کند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان وبلوچستان از تجهیزکارگاه‌های مهارت آموزی زاهدان، زابل و چابهار توسط کشور ژاپن خبر داد.

خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: باتوجه به نگاه ویژه دکترپاکسرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور کارگاه‌های آموزشی ویژه زنان بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار در در استان سیستان و بلوچستان توسط کشور ژاپن تجهیز می‌شوند.

اولیایی افزود: طی قرار دادی بین اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان و میتسوگو سایتو، سفیر کشور ژاپن در ایران با هدف توسعه توانمندی‌های مهارتی زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار در استان سیستان و بلوچستان، ۷۵ هزار یورو از سوی سفارت ژاپن در ایران به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: دکتر پاکسرشت با هدف محرومیت زدایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های نهفته موجود در استان سیستان و بلوچستان زمینه همکاری دوجانبه با ژاپن را در قالب قرارداد همکاری با ژاپن فراهم نمود که این مهم باعث ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در استان خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خاطر نشان کرد: دریافت کمک‌های مالی ویژه برای استان سیستان و بلوچستان از جمله قرارداد کمک مالی که با ژاپن امضا شد از مهمترین اقدامات دکتر پاکسرشت ریاست سازمان برای محرومیت زدایی و برقراری آموزش‌های عدالت محور در استان است.

اولیایی اظهار داشت: این منابع مالی برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار، زابل و زاهدان استفاده خواهد شد وبکارگیری منابع مالی تخصیص یافته در راستای توانمند ساختن نیروی انسانی مناطق محروم شهرستان‌های یاد شده منجر به بهبود معیشت در استان میشود.

انتهای پیام/پ

تجهیز شدن کارگاه‌های مهارت آموزی سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار