ناگفته‌های بانوی اسکی ایران درباره اقدام تحسین‌برانگیزش/ قانونا اجازه ورود به دور دوم را داشتم اما وجدانم اجازه نداد

بانوی ملی پوش اسکی ایران که در رقابت‌های قهرمانی جهان دست به اقدامی بزرگ زده بود از ناگفته‌های خود در این باره سخن گفت.

گفتگو با بانوی اسکی ایران درباره اقدام تحسین‌برانگیزش/قانونا اجازه ورود به دور دوم را داشتم اما وجدانم اجازه ندادبانوی ملی پوش اسکی ایران که در رقابت‌های قهرمانی جهان دست به اقدامی بزرگ گذاشته بود از ناگفته‌های خود در این باره سخن گفت.


به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این یعنی اوج پهلوانی. حتما كه نباید در گود زورخانه بود. حتما كه نباید مرد بود تا پهلوان شد. گاهی حتی یك رفتار از سمت یك بانوی ورزشكار می‌تواند شایسته این عنوان باشد كه به او بگوییم پهلوان. دقیقا مثل همان كاری كه مرجان كلهر انجام داد.

او كاری كرد تا كیلومترها آن طرف‌تر از ایران، مردم جهان از كشورهای مختلف برایش ایستاده كف زدند. كلهر كه موفق شده بود در «مانش» نخست با عملكرد مناسب در بین 60 اسكی‌باز برتر جهان قرار گیرد پیش از آغاز مرحله دوم سراغ داوران مسابقه رفت و اعلام كرد به‌دلیل خطا در مسیر مسابقه و این‌كه این خطا از چشم داوران پنهان مانده به صورت داوطلبانه از حضور در این دور انصراف می‌دهد.

این زن اسكی باز ایرانی در حالی كه نامش در استارت لیست مسابقه بود داوطلبانه انصراف خود را اعلام كرد. اقدامی كه مورد تقدیر و توجه داوران، ورزشكاران، كادر فنی، اهالی رسانه و دیگر حاضرین در محل مسابقه قرار گرفت. پس از این بازی با كلهر ارتباط برقرار كردیم تا او در این باره توضیحاتی بدهد.

درباره تصمیمی كه گرفتید، بگویید.

خب من یك ورزشكار هستم و یكی از اصول ابتدایی ورزشكار شدن رعایت جوانمردی است. من به‌صورت قانونی می‌توانستم در مانش دوم شركت كنم اما چون خطا كرده بودم تصمیم گرفتم خودم به داوران بگویم.


بیشتر بخوانید:اقدام جوانمردانه بانوی اسکی ایران تحسین دنیا را برانگیخت


اگر خودتان نمی‌گفتید بعید بود كسی متوجه شود. درست است؟

وقتی لیست دور دوم اعلام می‌شود داوران دیگر نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. اینجا خود ورزشكار است كه تصمیم می‌گیرد. من به صورت قانونی می‌توانستم در دور دوم شركت كنم اما وجدان و آن حس جوانمردی كه داشتم اجازه این كار را نداد. به همین دلیل رفتم و گفتم كه خطا كردم.

واكنش سایرین چه بود؟

مثبت. خیلی مثبت. در اسكی گاهی خطاها آنقدر ریز است كه كمتر كسی متوجه می‌شود. گاهی ورزشكاران با یك خطای ریز اوت می‌شوند. در هر صورت من از حركتی كه انجام دادم خوشحالم. نفراتی هم كه آنجا بودند، حسابی من را تشویق كردند.

شما در دور دوم شركت نكردید. عملكرد سایر دوستان شما در این مرحله چطور بود؟

خانم‌ها عباسی و احمدی در دور دوم شركت كردند و بهترین عملكرد را در بین اسكی بازان آسیایی داشتند.

منبع:روزنامه جام جم

انتهای پیام/

گفت و گو با مرجان كلهر درباره رفتار اخلاقی اش در مسابقات جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.